הרמטכ"ל בצפון: "מתקרבים לנקודה שבה יהיה צריך לקבל החלטה"

רא"ל הלוי סייר במחנה "גיבור" שבגבול הצפון יחד עם נציב כבאות והצלה, פגש את הכוחות שפעלו לכיבוי השריפות וציין את הנחישות והמקצועיות בה פעלו. על הלחימה בצפון אמר: "צה"ל ערוך ומאוד מוכן למעבר למתקפה"

זמן צפייה: 00:35

הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים היום (שלישי) סיור והערכת מצב עם נציב כבאות והצלה לישראל, רב-טפסר אייל כספי, במחנה "גיבור" שבגבול הצפון, ואמר: "אנחנו מתקרבים לנקודה שבה יהיה צריך לעשות החלטה, וצה"ל ערוך ומאוד מוכן להחלטה הזו".

בסיור השתתפו גם מפקד אוגדה 91, תת-אלוף שי קלפר, מפקד מחוז צפון בכבאות והצלה, טפסר יאיר אלקיים, ומפקדים נוספים. הרמטכ"ל שוחח עם מפקדי חטיבת גולני שנמצאים כעת בגבול הצפון, ופגש את הכוחות שפעלו אמש לכיבוי השריפות בצפון, וציין את הנחישות והמקצועיות בה פעלו.

"אנחנו שמונה חודשים,תוקפים כאן, וחיזבאללה משלם מחיר מאוד מאוד גבוה", אמר הרמטכ"ל, "הוא העלה את העוצמות בימים האחרונים ואנחנו ערוכים אחרי תהליך מאוד טוב של אימונים עד רמה של תרגיל מטכ"לי למעבר למתקפה בצפון. הגנה חזקה, מוכנות להתקפה, אנחנו מתקרבים לנקודת החלטה".

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, ונציב כבאות והצלה לישראל, רב-טפסר אייל כספי
הרמטכ"ל הרצי הלוי ונציב כבאות והצלה אייל כספי | צילום: דובר צה"ל
הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, ונציב כבאות והצלה לישראל, רב-טפסר אייל כספי
הרמטכ"ל הרצי הלוי, ונציב כבאות והצלה אייל כספי | צילום: דובר צה"ל

רב-טפסר כספי אמר: "שיתופי הפעולה המתקיימים בשגרה עם צה״ל מובילים את ההיערכות והמוכנות הנדרשת של שני הגופים, ומיושמת הלכה למעשה גם בתקופת מלחמה תוך מיצוי היתרון היחסי של כל אחד מהמערכים לטובת מדינת ישראל".

שריפות בקריית שמונה בעקבות שיגורי טילים של חיזבאללה
שריפות בקריית שמונה בעקבות שיגורי טילים של חיזבאללה | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90
תוצאות השריפות בקריית שמונה
תוצאות השריפות בקריית שמונה | צילום: דוד כהן, פלאש 90
תוצאות השריפות בקריית שמונה
תוצאות השריפות בקריית שמונה | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

אחרי יותר מ-20 שעות, הושגה הבוקר שליטה באש בצומת עמיעד, קריית שמונה וכפר גלעדי. לפחות 16 נפגעו קל ועשרות צוותים וכיתות כוננות פעלו במשך שעות ארוכות לכבות את האש. צה"ל שלח כוחות לסייע במאמצי הכיבוי: "תוגברו כוחות המילואים, כלים הנדסיים וציוד מכני, כבאיות ומכליות כיבוי. לוחמי גדוד הכבאות של פיקוד העורף פועלים בשטח וסייעו לכוחות הכיבוי".

נציב כבאות והצלה רב-טפסר אייל כספי סיכם את האירועים בריאיון ל"העולם הבוקר": "463 שריפות פרצו אתמול בישראל, 91 מהן בצפון - כולן בשליטה", אמר. "הנזקים מינוריים. יש פגיעה בצומח אבל מבחינת פוטנציאל הנזק לאור מזג האוויר הקשה - מערך הכבאות התמודד באופן ראוי עם כל האירועים. אנחנו מדריכים את צוותי הכוננות, הכשרנו אלפי אנשים להתמודד עם אירועים כאלה, והם עושים את זה בחירוף נפש".

הוא הוסיף: "יש מקומות שבהם אנחנו עושים הערכות מצב, וכשמבינים שיש סיכון ממשי לחיי לוחמי האש - אנחנו מחליטים שגם אם ישרפו עוד כמה מאות מטרים של קוצים ועשביה, נדע להתמודד עם זה ולא נסכן חיי אדם. יש שיתוף פעולה מצוין עם הצבא. נעשה הכל על-מנת שיהיו מינימום של נפגעים בנפש".