הרמטכ"ל ברקע המטח הקטלני לצפת: "חיזבאללה משלם מחיר, לא הזמן להפסיק"

בפגישה עם ראשי רשויות בצפון, אמר רא"ל הרצי הלוי: "חיזבאללה משלם מחיר גובר והולך. זו לא הנקודה להפסיק. יש עוד אדרך ארוכה". מוקדם יותר: צעירה נהרגה ו-8 נפצעו, במטח של חיזבאללה לאזור צפת. דיווחים על הרוגים ופצועים בגל תקיפות של צה"ל בדרום לבנון. גנץ: "מגיבים בעוצמה"

זמן צפייה: 00:04

מטח קטלני לגליל העליון: צעירה נהרגה הבוקר (רביעי) ו-8 נוספים נפצעו כתוצאה מפגיעה ישירה באזור צפת. בתגובה, צה"ל פתח בשעות הצהריים בגל תקיפות נרחב בלבנון. הפצועים, מהם אחד במצב קשה, אחד במצב בינוני והיתר פצועים קל - פונו ע"י צוות מד"א לבית החולים זיו בעיר, ולא נשקפת סכנה לחייהם. הפצוע באורח קשה, בשנות ה-30 לחייו, הוטס במסוק לביה"ח רמב"ם, והוכנס לחדר ההלם. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו שיגורים מלבנון לבסיס בצפון ולמרחב נטועה, וכי הצבא תקף את מקורות הירי. בלבנון דווח על לפחות ארבעה הרוגים ומספר פצועים בתקיפות צה"ל.

לכל העדכונים מהיום ה-131 למלחמה

בשיחה שקיים עם ראשי רשויות בצפון ברקע המטח הקטלני לצפת, הרמטכ"ל, רא"ל הרצי לוי, אמר: "אנחנו מעריכים מאוד את המנהיגות המקומית ורואים בה חשיבות רבה. בזכותכם, בזכות החוסן והעוצמה של התושבים שמשלמים מחיר אישי מורכב, צה״ל יכול לפעול באופן נחוש לשינוי המצב הבטחוני בצפון. אני יודע שתושבי הצפון יחזרו לבתיהם ורשויות הצפון יחזרו לשגשג".

השר בני גנץ אמר: "הבוקר חווינו אירוע קשה שהתגובה עליו תגיע בקרוב ובעוצמה. חשוב שנהיה ברורים - מי שאחראי על הירי מלבנון זה לא רק חיזבאללה או גורמי טרור שמבצעים, אלא גם ממשלת לבנון ומדינת לבנון שמאפשרת את הירי משטחה, ואין שום מטרה או תשתית צבאית במרחב הצפון ולבנון שהיא לא על הכוונת שלנו".

תיעוד: תקיפות צה"ל בלבנון
תיעוד: תקיפות צה"ל בדרום לבנון

במסגרת המטח, 8 שיגורים נורו מלבנון לשטח ישראל. 5 מהם יורטו ע"י כיפת ברזל, אחד פגע במבנה בצפת - והיתר נפלו בשטחים פתוחים. במקביל, 2 שיגורים שנורו לקריית שמונה נפלו בשטחים פתוחים, ולא הפעילו אזעקה. איש לא נפגע.

ראש מועצת מרום הגליל עמית סופר מסר בתגובה על הירי: "אנחנו דורשים ביטחון. סיום הלחימה בצפון צריך להיות רק לאחר פגיעה משמעותית ביכולות של חיזבאללה. לאור מה שקרה בעוטף עזה, לא נירדם ולא ניתן שירדימו אותנו. כוחות רדואן לא ישבו פה על הגדר ואנחנו נדרוש יישום מלא של החלטה 1701 של האו"ם על הרחקת ארגון הטרור מהגבול עד הליטני. כל הפרה של ההחלטה הזו צריכה להיענות במתקפה ברורה. הממשלה צריכה לקבל ערבויות קשיחות כדי שאנחנו נאמין שאפשר לשקם את מה שנהרס כאן".

פצועים, בית החולים זיו, צפת, מד"א, חרבות ברזל
הגעת הפצועים לביה"ח זיו בצפת | צילום: דוד כהן, פלאש 90

אתמול נפצעו קשה נער בן 15 ואמו בת ה-47 מפגיעת רקטה ישירה בקריית שמונה. צוותי מד"א פינו את השניים לביה"ח רמב"ם בחיפה כשהם בהכרה וסובלים מפגיעות בגפיים. בתיעוד חדש, נראית הנפילה אתמול - מטרים ספורים מרכב נוסע.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2402141057' autoplay='0' credit='שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים' desc='סמוך לרכב נוסע: תיעוד הנפילה בקריית שמונה, אתמול' poster='' kid='1_fl1z4w1z' duration='39']

ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן התייחס לאירוע, ומסר לחדשות 13: "אנחנו לא יכולים לקבל את מלחמת הטפטופים הזאת, הגיע הזמן שנגיב בחוזקה ונייצר משוואה שעל כל פגיעה אצלנו - יהיו 50 פגיעות בצד השני. אי אפשר להמשיך ככה". הוא קרא לתושבים שנותרו בעיר - להתפנות: "מי שלא חייב להיות פה, צאו עוד עכשיו מהעיר. אנחנו לא רוצים לראות פגיעות כאלה בעתיד".