גופתה של רב"ט נועה מרציאנו אותרה בעזה, אלפים ליוו אותה למנוחות

שב"כ סיפק את המידע המודיעיני, לוחמי גדוד 603 מחטיבה 7, יחד עם כוחות מיחידת עוקץ, מצאו את הגופה סמוך לבית החולים שיפא. הלווייתה נערכת בחלקה הצבאית בבית העלמין במודיעין, אימה ספדה לה: "את שמרת עלינו אבל אנחנו לא שמרנו עלייך, הכאב שלנו הפך לכאב של המדינה"

זמן צפייה: 04:25

גופתה של רב-טוראי נועה מרציאנו, התצפיתנית שנחטפה ממוצב נחל עוז ונרצחה ברצועת עזה, אותרה והוחזרה לישראל, כך הותר הבוקר (שישי) לפרסום. לוחמי גדוד 603 מחטיבה 7, יחד עם כוחות מיחידת עוקץ ובסיוע מידע מודיעיני שסיפק שב"כ, מצאו את הגופה סמוך לבית החולים שיפא, והליך הזיהוי בוצע על-ידי הרבנות הצבאית וגורמי רפואה של צה"ל.

גופתה של רב"ט מרציאנו הוחזרה הלילה לישראל, והודעה נמסרה למשפחתה. אלפים הגיעו היום לבית העלמין במודיעין-מכבים-רעות, שם הובאה מרציאנו למנוחות ונטמנה בחלקה הצבאית. תושבי העיר הוזמנו להצטרף לשרשרת דגלים שתלווה את מסע המשפחה, ונמסר: "בואו עם דגל ישראל לכבד את נועה בדרכה האחרונה".

הלווייתה של רב"ט נועה מרציאנו בבית העלמין במודיעין
הלווייתה של רב"ט נועה מרציאנו בבית העלמין במודיעין | צילום: חדשות 13

אימה של נועה ספדה לה בהלווייתה: "הראש מסרב לקלוט והלב ממאן לקבל. הכאב שלנו הפך לכאב של המדינה. ניסינו הכל, 40 יום בהם הפכנו כל אבן, חיפשנו בכל שביל וטיפסנו על כל עץ, והיום אנחנו מבקשים סליחה. סליחה שלא הצלחנו, את שמרת עלינו אבל אנחנו לא שמרנו עלייך".

"נפלה בחלקנו הזכות הענקית לגדל ילדה שכמותך, ערכית וחכמה, צנועה ויפה, טהורה וזכה, אחת ומיוחדת שאין דומה לה. ילדה של מוזיקה וספרים, ילדה של טבע וטיולים, ילדה של משפחה וחברים, ילדה של אהבה וחיים, ילדה של גומות וחיוכים. נועה, גדלת והתחנכת על ערכי אהבת הארץ, על נתינה למען האחר ולמען המולדת. רצית לשרת בצבא שירות משמעותי וכך היה, היית העיניים של המדינה".

גל, חברתה של נועה, סיפרה עליה: "היא הייתה לב ונשמה טובה, אהבה את כולם. התנדבה בכל מקום, הלב הכי רחב שיש, עם החיוך הכי כובש שיש, וגומות החן שאי אפשר לעמוד בפניהן".

נועה מרציאנו
רב"ט נועה מרציאנו | צילום: באדיבות המשפחה

מדובר צה"ל נמסר: "המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא איתור הנעדרים והשבת החטופים הביתה. צה"ל פועל באופן צמוד ובתיאום מלא עם הגופים הלאומיים והביטחוניים הרלוונטיים לצורך עמידה במשימות אלה, ולא נרפה עד להשלמתן. צה"ל ושב"כ משתתפים בצער המשפחה וימשיכו לפעול יחד עם שותפיו במערכת הביטחון לאיתור והשבת החטופים הביתה".

ביום שלישי השבוע הודיע צה"ל על מותה של רב"ט מרציאנו, יממה לאחר שחמאס פרסם סרטון שלה מהשבי. מרציאנו הייתה בת 19 בנופלה, והתגוררה במודיעין-מכבים-רעות. היא שירתה כבקרית איסוף יבשתי בגדוד 414, חיל הגנת הגבולות, והוגדרה כחללת צה"ל החטופה בידי ארגון טרור. הסרטון, שצולם כארבעה ימים לאחר החטיפה, הוגדר בהודעת דובר צה"ל כ"טרור פסיכולוגי".

ההתכתבות האחרונה של רועי ונועה
ההתכתבות האחרונה של רועי ונועה

רועי יום טוב, חבר קרוב של מרציאנו ממודיעין, סיפר השבוע: "נועה הייתה כולה חיוך, היא פשוט הייתה האדם הטוב ביותר שהכרתי בחיי. רק רצתה שלאחרים יהיה טוב. הכי הייתי רוצה שיזכרו את החיוך שלה. יש לה את החיוך הכי יפה בעולם.באמת שאין דבר רע אחד להגיד עחיה.היא יפה, חכמה היא הכל אבל פשוט החיוך שלה ממיס את הלב ואין ספק שאת החיוך הממיס שלה".