חמאס פרסם הקלטה של נועה ארגמני: "תצילו אותנו"

מטה משפחות החטופים אישר כי קולה של נועה, שנחטפה ממסיבת הנובה ב-7 באוקטובר, הוא הקול שנשמע בסרטון שפרסם ארגון הטרור. לאחר שהמשפחה אישרה את הפרסום, מטה המשפחות הדגיש: "אין צורך בסרטון תעמולה כדי להדהד את הקריאה לעסקה". להערכת קרוביה של ארגמני, בסרטון שולבו שרבוטים שצוירו על ידה

זמן צפייה: 05:26

חמאס פרסם הערב (שישי) סרטון בו נשמע ככל הנראה קולה של נועה ארגמני, שנחטפה ממסיבת הנובה ב-7 באוקטובר ומאז נמצאת בשבי בעזה, כבר 238 ימים. ברקע השמעת קולה של ארגמני, בסרטון מוצגים שרבוטים שלהערכת קרוביה צוירו על-ידה. תחילה ביקשה המשפחה להימנע מפרסום הקטע, אך בהמשך אישרה להפיץ אותו.

עם פרסום ההקלטה, ממטה משפחות החטופים קראו פעם נוספת לקדם עסקה לשחרור חטופים: "125 חטופים וחטופות נמצאים בשבי חמאס כבר 238 ימים. אין צורך בשום סרטון תעמולה של חמאס כדי להדהד את הקריאה לממשלת ישראל - יש להגיע לעסקה שתחזיר אותם הביתה במהרה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2405311947' autoplay='0' credit='' desc='ההקלטה של נועה ארגמני' poster='' kid='1_d85i5l6w' duration='75']

"שלום אני האסירה", נשמעת ארגמני בתחילת ההקלטה, "אני נמצאת בשבי כבר יותר מ-237 יום ואני לא יודעת עד מתי אשאר פה. אני פונה לעם ישראל - תצילו אותנו. אתם תומכים בממשלת נתניהו, גלנט וגנץ ותשאירו אותנו כאן ותסיימו את גורלי וגורל חברי השבויים כמו רון ארד".

בהמשך הסרטון, שמופץ כחלק מהטרור הפסיכולוגי של חמאס, הוסיפה: "תצאו להפגין ותסגרו את רחובות תל אביב עד שאנחנו נחזור. אל תתנו לנתניהו ולממשלה להרוג אותנו, הזמן אוזל והעם צריך להחליט. אנחנו לא רוצים למות פה".

נועה ארגמני, מתוך הסרטון שפרסם חמאס
נועה ארגמני, מתוך סרטון שפרסם חמאס בתחילת השנה

רגע החטיפה של ארגמני, שנלקחה באופנוע לשטח רצועת עזה, תועד על ידי המחבלים והפך לאחד מסמלי אכזריות חמאס ולתמונה המזוהה במיוחד עם המלחמה. אימה של נועה, ליאורה, מתמודדת עם סרטן אלים ומתפללת לראות את בתה שוב.

סשה טרופנוב, מתוך הסרטון של הג'יהאד האיסלאמי
סשה טרופנוב, מתוך הסרטון של הג'יהאד האיסלאמי

אמש פרסם הג'יהאד האיסלאמי סרטון נוסף של החטוף אלכסנדר (סשה) טרופנוב, יומיים אחרי הסרטון הקודם בו הוא תועד כשהוא אומר כי "בימים הקרובים תשמעו ממני את כל האמת על מה שקרה לי ולשאר האסירים בעזה". בסרטון שפורסם אמש, באורך של כמעט 3 דקות, טרופנוב חוזר על המסרים שארגון הטרור הורה לו לומר, וציין כי מצבו טוב וכי הוא בריא.

"תעזרו לי לחזור הביתה בריא ושלם לאמא שלי, לאבא שלי, לחברה שלי, לסבתא שלי", אמר טרופנוב בסרטון שפורסם הערב, "אני רוצה לחזור הביתה ולהמשיך את החיים שהיו לי פעם. אמא ואבא, אני רוצה לפנות אליכם: כרגע מצבי טוב, אני בריא, דואגים לי, מתייחסים אליי יפה, אבל אני מבקש מכם שגם עכשיו כשהמצב לא ברור, וגם אם הנורא מכל יקרה, בבקשה תמשיכו בחיים, תשמרו על אופטימיות, ותשמרו על עצמכם, לא משנה מה".