בשל היותה אישה: קצינת חינוך לא הורשתה להנחות טקס השבעה בכותל

במהלך הארגונים לטקס של גבעתי באתר הקדוש בירושלים, פנתה קרן הכותל אל המפקדים בבקשה שחיילת לא תנחה את האירוע - ואלו בתגובה נענו בחיוב. מצה"ל נמסר מאוחר יותר כי מדובר בטעות בשיקול הדעת של הנוכחים במקום. "לא קיימת פקודה האוסרת הנחיה של טקסים בידי נשים"

זמן צפייה: 02:19

במהלך טקס השבעה של גבעתי שנערך אתמול (חמישי) בכותל, נמנע מקצינת חינוך בצה"ל להנחות את האירוע, רק בשל היותה אישה. מתברר כי קרן הכותל פנתה אל המפקדים בגבעתי בנושא, ואלו אישרו את בקשתם.

מדובר צה"ל נמסר בעקבות האירוע, כי "אמש, טרם השבעת לוחמי חטיבת גבעתי בכותל, קצינת החינוך שתוכננה להנחות את הטקס התבקשה שלא להנחותו, זאת לבקשת הקרן האזרחית שהייתה מעורבת באירוח הטקס במקום. הבקשה עלתה במהלך החזרות לטקס וההחלטה להחליף מנחה התקבלה על ידי המפקדים במקום, תוך טעות בשיקול הדעת של הנוכחים. זאת, ללא התייעצות מפקדים בכירים, ומבלי שאלו היו מעורבים או הכירו את הסיטואציה. האירוע יתוחקר - נדגיש כי לא קיימת בצה"ל פקודה האוסרת הנחיה של טקסים על ידי נשים".

הכותל המערבי בירושלים
הכותל המערבי בירושלים | צילום: רוני שיצר

אורי קידר, מנכ"ל ישראל חופשית, מסר בתגובה להוראת הקרן למורשת הכותל, כי "בירת ישראל איננה בירת איראן, ועובדי הקרן למורשת הכותל הם לא משמרות צניעות. מי שקובע נהלים שלפיהם קצינת צה"ל לא יכולה לדבר בטקס צבאי, צריך לשבת בבית ולחשוב מה במסלול חייו הוביל אותו לתפיסת עולם כל כך מעוותת, ובוודאי לא יכול להמשיך לכהן בתפקיד ממלכתי. האחראים על הטקס מטעם הצבא עשו טעות חמורה, ומצופה מהם להבא להתעלם מהנחיות, שכל מטרתן להעלים נשים מהמרחב הציבורי. רב הכותל שמואל רבינוביץ' צריך לסיים את תפקידו כבר הלילה".