הג'יהאד האיסלאמי מאשים: ישראל חיסלה פעיל של הארגון בדמשק

לפי הודעה של הזרוע הצבאית של הארגון, עלי רמזי אל-אסווד בן ה-31, המכונה "המהנדס", נורה למוות בפאתי דמשק. "הירי נושא את טביעות אצבעותיו של האויב הציוני", נאמר. אמש הארגון לקח אחריות על הירי לעוטף עזה - שלא קיבל תגובה מיידית

זמן צפייה: 01:56

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי האשימה הבוקר (ראשון) את ישראל בחיסולו של פעיל הארגון בסוריה עלי רמזי אל-אסווד, בן 31, המכונה "המהנדס". אל-אסווד עסק בהכנת מטענים. לפי ההודעה, "פעיל הארגון בסוריה, עלי רמזי אל-אסווד, מת היום בפאתי דמשק כתוצאה מהתנקשות שבוצעה מירי הנושא את סימני ההיכר של האויב הציוני". בישראל, לפי שעה, לא מגיבים על החיסול.

אמש נורתה רקטה מרצועת עזה לעבר נחל עוז שבעוטף - ישראל לא תקפה בלילה בתגובה. הרקטה נפלה בשטח פתוח, הג'יהאד האיסלאמי קיבל אחריות על הירי. אחרי הירי הקודם, בחודש שעבר, גם כן לא הגיעה תגובה. בצה"ל טענו אז כי "לא השתנתה המדיניות, אבל לא היו התנאים המאפשרים. נתקוף בזמן שנכון".

Streaks Of Light Are Pictured As Rockets Are Launched From The Gaza Strip Towards Israel, As Seen From Israel
רקטות שנורו מרצועת עזה לישראל (ארכיון) | צילום: רויטרס

ה"הכלה" הישראלית באה כנראה על רקע המשך השיחות בין ישראל לרשות הפלסטינית בחסות האמריקנים, הירדנים והמצרים: הפסגה הביטחונית שתתקיים היום בשארם א-שייח נועדה להנמיך את הלהבות לקראת רמדאן השבוע. את ישראל מייצג ראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי.

הרקטה שוגרה אמש סמוך ל-18:45, אז הופעלה התרעה בנחל עוז שבמועצה האזורית שער הנגב. רקטה אחת התפוצצה בשטח פתוח סמוך לגדר. לא דווח על נפגעים וכיפת ברזל לא הופעלה.  בצה"ל נערכו לשיגור רקטות מרצועת עזה בעקבות פעולת הימ"מ ביום חמישי שעבר בג'נין, שבה נהרגו ארבעה מחבלים - בהם שניים המשתייכים לג'יהאד האיסלאמי. מדובר צה"ל נמסר: "זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה שנפל בשטח פתוח. לא שוגרו מיירטים על-פי מדיניות".