שב"כ עצר תושב רצועת עזה שעבד בישראל וריגל עבור חמאס

הותר לפרסום: צאבר מחמוד יוסף אבו תאבת, בן 28, תושב דיר אל בלח שברצועת עזה, נעצר בחשד שאסף מודיעין עבור ארגון הטרור בישראל תוך ניצול היתר סוחר שהיה ברשותו: "בין המשימות שאותן התבקש אבו תאבת לבצע על ידי מפעיליו בחמאס - חשיפת זהות סוכני שב"כ ואיסוף מודיעין על אתרים בישראל"

אנשי חמאס
אנשי חמאס | צילום: GettyImages/אימג'בנק

הותר לפרסום: שב"כ הודיע היום (חמישי) כי עצר את צאבר מחמוד יוסף אבו תאבת, בן 28, תושב דיר אל בלח שברצועת עזה, שביצע משימות איסוף מודיעין עבור חמאס בתוך ישראל, תוך ניצול היתר סוחר שהיה ברשותו. עוד נאמר כי "מחקירתו התקבל מידע רב על פעילות חמאס ברצועה". התיק הועבר משב"כ לפרקליטות מחוז דרום, שצפויה להגיש נגדו כתב אישום המייחס לו עבירות ביטחוניות.

לפי הודעת שב"כ, "אבו תאבת, שהחזיק בהיתר כניסה לישראל לצרכי מסחר, נעצר בתחילת נובמבר במעבר ארז עת ניסה להיכנס לישראל. בחקירתו בשב"כ עלה כי הופעל על ידי גורמי חמאס ברצועת עזה לטובת איסוף מודיעין ומימוש משימות בישראל. במהלך התקופה בה פעל בשליחות חמאס, קיים אבו תאבת מספר פגישות עם מפעיליו במעבר בית חאנון לטובת קידום פעילות טרור ואיסוף מידע מודיעיני".

פועלים פלסטינים עזה רצועת עזה
פועלים פלסטינים מעזה בכניסה למעבר ארז | צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90

עוד נכתב בהודעתך שכ"ב כי מפעיליו של אבו תאבת בחמאס דרשו ממנו, בין היתר, לחשוף זהות של סוכני שב"כ וכן לאסוף מודיעין על אתרים מסוימים בישראל. "בחקירה התקבל מידע רב אודות שיטות ההפעלה של מנגנוני המודיעין של חמאס ובכלל זה זהות מפעילים, מיקומי מנהרות, מצבורי אמל"ח ואיתורים צבאיים מהם פועל הארגון", כך הודעת שב"כ.

עוד לימדו ממצאי החקירה כי "אבו תאבת ניצל את שהותו בישראל אשר נועדה להעניק לו אפשרות לעבוד בישראל ולפרנס את משפחתו, לטובת העברת מידע מודיעיני למפעיליו במנגנון הבטחון של חמאס, וזאת במודעות מלאה למשמעויות הנובעות מכך". עם סיום החקירה, הועבר תיקו לפרקליטות במחוז דרום, שכאמור צפויה להגיש נגדו כתב אישום המייחס לו עבירות ביטחוניות.

"חקירה זו, מתווספת לממצאי חקירתו של פתחי זיאד זקות, תושב רצועת עזה בעל היתר כניסה לישראל אשר מחקירתו התבררה מעורבותו בניסיון פיגוע מטען באוטובוס", הוסיפו בהודעת שב"כ. "שירות ביטחון כללי רואה בחומרה רבה כל אכוונה של פעילות טרור וריגול מרצועת עזה וימשיך לפעול יחד עם משטרת ישראל וצה"ל על מנת לאתר ולסכל מבעוד מועד כל פעילות עוינת מצד כלל הגורמים הפועלים מטעם חמאס".