"חשש להתלקחות מיידית בשטחים": ההתרעה הדרמטית של שב"כ לנתניהו

פרסום ראשון: שירות הביטחון הכללי הזהיר את ראש הממשלה מפני התפרצות מחודשת של טרור ביהודה ושומרון ומהפניית נשקי הרשות הפלסטינית כנגד ישראלים - בעקבות האבטלה ואי העברת הכסף לרמאללה. עד עתה, נתניהו נמנע מלהביא את הנושא לדיון בקבינט. גורם ביטחוני: "עלול להישפך דם רב - ומסיבות פוליטיות לא נעשה מספיק כדי למנוע זאת". יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, אמר: "לוקחים כל התרעה ברצינות, ימי קניית השקט נגמרו"

זמן צפייה: 01:53

פרסום ראשון: שירות הביטחון הכללי הניח על שולחנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אזהרה חריפה מפני התלקחות ביהודה ושומרון - כך דווח הערב (שישי) בזמן שישי. החשש הביטחוני נובע מאי ההכנסה של פועלים פלסטינים לישראל מאז החלה המלחמה בעזה, וכן מסירוב הרשות הפלסטינית לקבל כספים לאחר שקוצצו מהם חלקים שיועדו לעזה. גורמי שב"כ הדגישו כי קיים תסריט קונקרטי בו מנגנוני הביטחון של הרשות יפנו את נשקיהם כנגד אזרחים וישובים ישראלים. יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, אמר: "לוקחים כל התרעה ברצינות, ימי קניית השקט נגמרו".

אנחנו לוקחים כל התראה, אם היא מונחת על שולחננו, ברצינות הראויה. עם זאת, הימים של קניית שקט נגמרו. מי שיקום על מדינת ישראל - מדינת ישראל תרמוס אותו. האויבים שלנו צריכים לדעת את זה וכוחות הביטחון צריכים לבצע את זה. https://t.co/jwUPGMjpQG

למרות האזהרה החמורה שהציגו גורמי הביטחון, נתניהו לא העלה עד עתה את הנושא לדיון בקבינט. ייתכן שההחלטה של ראש הממשלה נובעת משיקולים פוליטיים, שכן השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' מתנגדים להכנסת פועלים מהרשות ולהעברת הכספים אליה. בהקשר זה, גורם ביטחוני בכיר אמר: "עלול להישפך דם רב - ומסיבות פוליטיות לא נעשה מספיק למנוע זאת"

Whatsapp Image 2023 02 22 At 1
מהומות של פלסטינים בשכם | צילום: נאסר אשתייה, פלאש 90

מטעם שב"כ נמסר בתגובה לפרסום: "לא מתייחסים לשיח ביטחוני עם הדרג המדיני".