נתניהו: "צה"ל ימשיך להחזיק ברצועת עזה גם אחרי המלחמה"

במהלך פגישה עם ראשי רשויות מעוטף עזה, ראש הממשלה סתר את הדברים שאמר רק אתמול בריאיון בארה"ב - והצהיר שישראל תצטרך לשלוט ביטחונית בעזה לאחר המלחמה. הוא הוסיף: "לא נסמוך על כוחות בינלאומיים". בריאיון באנגלית נתניהו אמר: "אנחנו לא שואפים לכבוש את עזה או לשלוט בה, נצטרך למצוא ממשלה אזרחית שתהיה שם"

רה"מ בנימין נתניהו
רה"מ בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שישי) עם ראשי רשויות מעוטף עזה, לראשונה מאז החלה הלחימה. במהלך הפגישה, שהתקיימה בקריה בתל אביב, נתניהו התחייב: "צה"ל ימשיך להחזיק ברצועת עזה גם אחרי המלחמה", והוסיף: "ישראל לא תסמוך על כוחות בינלאומיים". התחייבותו של נתניהו כעת סותרת דברים שאמר אתמול בריאיון לרשת החדשות האמריקנית "פוקס". "אנחנו לא שואפים לכבוש את עזה, להחזיק בעזה, או לשלוט בעזה", אמר נתניהו בריאיון, "נצטרך למצוא ממשלה אזרחית שתהיה שם".

לשכת ראש הממשלה אישרה כי נתניהו אמר את הדברים ומסרה בתגובה: "ראש הממשלה נתניהו אמר לראשי הרשויות בעוטף עזה איתם נפגש היום שאחרי חיסול חמאס תהיה שליטה ביטחונית ישראלית כוללת על רצועת עזה, כולל פירוז מלא, כדי להבטיח שלא יהיה יותר איום מעזה על אזרחי ישראל".

חרבות ברזל פגישת רה"מ נתניהו עם ראשי רשויות מעוטף עזה
רה"מ נתניהו בפגישה עם ראשי רשויות מעוטף עזה | צילום: קובי גדעון , לע"מ

על פי הודעת לשכת ראש הממשלה, ראשי המועצה שנכחו בפגישה "העלו בעיות מהותיות ובקשו לקבל מענה לאורך זמן על מנת לתת לתושביהם את השירותים הנדרשים בכדי לעמוד בתקופת הלחימה". עוד נמסר כי ראש הממשלה ציין כי הטבות המס יבחנו מחדש ויורחבו מעבר לתחומי העוטף, במקביל להרחבת המענה בתחומי חינוך, בריאות ורווחה.

בסיכום הפגישה נתניהו אמר: "אנחנו עכשיו מסיימים ישיבה עם ראשי היישובים בעוטף. האנשים האלה, ראשי היישובים והתושבים בעוטף, גילו חוסן אדיר. יש כאן נחישות גדולה מאוד שלהם ושל הממשלה להחזיר עוד יותר ממה שהיה. לשקם, לבנות, להצמיח. קודם כל להחזיר את הביטחון - לדאוג שאין חמאס ושלא יחזור החמאס - אבל גם לדאוג שיהיו חיים חזקים אחרי".

חרבות ברזל פגישת רה"מ נתניהו עם ראשי רשויות מעוטף עזה
רה"מ נתניהו וראשי הרשויות עומדים לזכר ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין שנרצח | צילום: קובי גדעון , לע"מ

ראש עיריית שדרות אלון דוידי, שנכח גם הוא בפגישה, אמר לראש הממשלה במהלכה כי "המלחמה תסתיים כשצה"ל יכריע את החמאס והג'יהאד והמדינה תחזיר את כל החטופים לשטחנו". דוידי תמך באמריתו של נתניהו בנוגע לשליטה ביטחונית ישראלית בעזה לאחר המלחמה, וטען: "ישראל צריכה להישאר ולשלוט ביטחונית על הרצועה כדי שלא יהיה איום על שדרות, העוטף וכלל יישובי הדרום, ותושבינו יוכלו לחזור בשקט ובבטחה לבתיהם".