בצל הרקטות ובלוני הנפץ: רה"מ ייפגש עם כל ראשי הרשויות בעוטף

הפגישה שצפויה להתקיים אחר הצהריים מגיעה לאחר סוף שבוע שבו בוצעו ירי רקטי והפרחות בלוני תבערה לעבר יישובי העוטף. זאת לאחר שנפגש עם שני ראשי רשויות לפני כעשרה ימים

זמן צפייה: 00:28

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש היום (ראשון) אחר הצהריים עם כל ראשי הרשויות בעוטף עזה. זאת לאחר סוף שבוע שבו שתי רקטות נורו מהרצועה, מה שהביא לתקיפת צה"ל, ובלוני תבערה הופרחו לעבר יישובי העוטף.

הפגישה תיערך כעשרה ימים לאחר שנתניהו נפגש עם ראשי המועצות מרחבים ושדות נגב, שי חג'ג' ותמיר עידאן - מה שעורר כעס רב בקרב שאר ראשי המועצות בעוטף, על כך שראש הממשלה נפגש רק איתם. "אנו מבקשים להבהיר כי בניגוד לפרסומים, ראש הממשלה נתניהו נפגש רק עם ראש מועצת מרחבים וראש מועצת שדות נגב", נמסר מפורום ראשי הרשויות. "אנו נמצאים בעיצומו של סבב הסלמה שכולל ירי יום-יומי ועשרות מטעני נפץ ביום. אנחנו, יחד עם עשרות אלפי תושבי וילדי עוטף עזה ושדרות, מחכים שראש הממשלה יגיע אל אזורינו כדי שמוע את קולות התושבים וכדי לקדם פתרון לשקט ארוך טווח".

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי רשויות מהעוטף והדרום
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי רשויות מהעוטף והדרום | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

כאמור, בשבת בערב נשמעה התרעת צבע אדום במועצה האזורית אשכול, והרקטות - ככל הנראה, נחתו בשטח פתוח. לא דווח על נפגעים בגוף. בעקבות הירי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע על ביטול הצעדים האזרחיים שתוכננו כלפי רצועת עזה - הרחבת מרחב הדיג, החזרת 500 היתרי מסחר והחזרת כניסת המלט. "המשך המדיניות ייקבע רק על פי המעשים בשטח", נמסר. "חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה. ככל שלא יישמר השקט, מדינת ישראל תנהג בהתאם". בתגובה, צה"ל תקף יעדים במרכז הרצועה.

מוקדם יותר אתמול מסר גורם בחמאס לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" כי בארגון החליטו לצמצם את שיגור בלוני התבערה לעבר עוטף עזה - אך לא להפסיקם לחלוטין. זאת, לאחר דברי בכיר בישראל כי חמאס העביר מסרים לפיהם יפסיק לשגר רקטות ולהפריח בלונים.

צרור בלוני הנפץ שאותר בחצר בית משפחה בשדות נגב
צרור בלוני הנפץ שאותר בחצר בית משפחה בשדות נגב | צילום: חדשות 13

עוד הדגיש כי ההחלטה לצמצם את הירי, שהתקבלה בימים האחרונים, נעשתה רק לאחר שישראל חזרה בה מההחלטה לצמצם את מרחב הדיג ולהגביל את הייצוא והייבוא של סחורה מהרצועה, וכן המעיטה בתנועת המזל"טים בשמי הרצועה. הגורם הוסיף כי השקט שב לאזור לאחר שבישראל קיבלו את דרישות חמאס - ולא להפך, אך כאמור הבהיר כי השיגורים יצומצמו ולא ייפסקו לחלוטין.