הצהרת נתניהו: "עזה לא תהיה יותר איום על ישראל"

ראש הממשלה נשא דברים לציבור במלאת חודש למלחמה, ואמר כי "לא נעצור עד הניצחון". מוקדם יותר אמר גלנט: "לא תהיה הפוגה הומניטרית בלי החזרת החטופים". גנץ: "מבטיח לתושבי הצפון שהם יחזרו לביתם. דין מטולה כדין תל אביב כדין כפר עזה"

זמן צפייה: 06:53

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים לציבור הערב (שלישי), בסופו של היום ה-32 למלחמה, ואמר: "המלחמה מתקדמת בצורה שחמאס לא הכיר. העיר עזה מכותרת. עד כה חיסלנו אלפי מחבלים, מעל ומתחת לקרקע. מתוכם, חיסלנו רבי-מרצחים שתיכננו את הטבח הנורא ב-7 לאוקטובר. אנו מגיעים למקומות שחמאס לא חשב שנגיע. אנחנו לא נעצור עד הניצחון".

עוד הוסיף נתניהו כי "לא תהיה הפסקת אש ללא החזרת החטופים", והצהיר: "האויב שלנו יושמד. עזה לא תהווה איום על ישראל. אני קורא לאזרחי דרום - התפנו דרומה, כי אנחנו לא נעצור. אין כניסת דלק או פועלים". נתניהו התייחס גם לחזית הצפונית ואמר: "לא נשלים עם מציאות שבה חיזבאללה וחמאס בלבנון יפגעו באזרחינו וביישובינו".

מוקדם יותר נשאו דברים גם שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ, ובמהדורה המרכזית פורסם הערב כי לשכת השר גנץ פנתה בימים האחרונים ללשכת ראש הממשלה נתניהו בבקשה לקיים הצהרות משותפות במלאת חודש למלחמה - אך לשכת ראש הממשלה מסמסה את הבקשה.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-0711231938' autoplay='0' credit='' desc='הצהרת שר הביטחון גלנט' poster='' kid='1_ty9w8ty4' duration='571']

שר הביטחון יואב גלנט אמר הערב: "סינוואר מסתתר בבונקר, שרשרת הפיקוד שלו הולכת ונשחקת, זאת בעוד שרשרת הפיקוד של צה"ל איתנה והמפקדים צועדים ללחימה בראש". עוד אמר השר גלנט כי "לא תהיה הפוגה הומניטרית בלי החזרת החטופים". לשאלת חדשות 13 מדוע הצהרות ראש הממשלה נתניהו ויו"ר מפלגת המחנה הממלכתי מבוצעות בנפרד לא ביחד, השיב שר הביטחון כי "קבינט המלחמה עובד בצורה הדוקה ומתואמת".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-0711231855' autoplay='0' credit='' desc='הצהרת בני גנץ: "עכשיו הזמן להילחם ולנצח"' poster='' kid='1_2cchcucf' duration='488']

השר גנץ אמר בהצהרתו: "אנחנו תוקפים בעומק הרצועה. אויבנו חשבו שישברו אותנו  - אבל איחדו אותנו. אני מבטיח שנעשה הכל כדי להביא את החטופים הביתה, בכוח או בפעולה מדיני. לא נוותר על האפשרות להחזיר אף אחד, ואנחנו מודים לחברינו בעולם על העזרה. אנחנו במלחמה רב זירתית - גם בצפון וגם ובדרום. המוקד הוא עזה, אך אנו נלחמים גם במקומות אחרים. אני מבטיח לתושבי הצפון שהם יחזרו לביתם בביתם. דין מטולה כדין תל אביב כדין כפר עזה".

לשאלת חדשות 13 על קיום ההצהרות בנפרד, ומה אפשר ללמוד על זה על אופן ניהול המלחמה - ענה גנץ כי "אני חושב שצריך לקיים אותן ביחד, מאמין שזה יקרה בהמשך". עוד הוא אמר: "יהיה זמן להפגנות, דיונים ותחקירים - כעת הזמן להילחם ולנצח. יריבים פוליטיים עומדים זה לצד זה".