אחרי הביקורת: נתניהו מחק את הציוץ בו האשים את ראשי שב"כ ואמ"ן

קצת אחרי חצות צייץ ראש הממשלה כי "בשום שלב לא ניתנה התרעה לנתניהו על כוונות מלחמה מצד החמאס. להיפך, כל גורמי הביטחון העריכו שהחמאס מורתע". הציוץ עורר ביקורת רבה, ומלשכת רה"מ נמסר אחרי שהציוץ נמחק: "נתניהו לא קיבל התרעה ספציפית, נותן אמון מלא בצה"ל". בהמשך פרסם רה"מ ציוץ חדש: "טעיתי. דברים שאמרתי לא היו צריכים להיאמר ואני מתנצל על כך"

זמן צפייה: 05:49

אחרי הביקורת שספג, בין היתר מהשר בני גנץ וראש האופוזיציה יאיר לפיד, ראש הממשלה בנימין נתניהו מחק הבוקר (ראשון) את הציוץ בו האשים את ראשי שב"כ ואמ"ן במחדל המודיעיני שהוביל למתקפת הפתע של חמאס. מלשכת ראש הממשלה נמסר: "במהלך הלילה, לאחר מסיבת העיתונאים, חזרו ועלו ההאשמות החמורות לפיהן ראש הממשלה קיבל התרעות ספציפיות למלחמה, דבר שלא היה. על כך הגיב ראש הממשלה. ראש הממשלה ממוקד בהובלת המערכה ונותן אמון מלא בצה״ל וגורמי הביטחון וביכולתם להשיג את מטרות המלחמה".

כשעתיים אחרי מחיקת הציוץ, פרסם נתניהו ציוץ חדש והתנצל: "טעיתי. דברים שאמרתי בעקבות מסיבת העיתונאים לא היו צריכים להיאמר ואני מתנצל על כך. אני נותן גיבוי מלא לכל ראשי זרועות הביטחון. אני מחזק את הרמטכ״ל ואת מפקדי וחיילי צה״ל שנמצאים בחזית ונלחמים על הבית. יחד ננצח".

בהצהרתו הבוקר של דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, הוא סירב לענות לשאלת חדשות 13 אודות הציוץ שמחק נתניהו, והסכים רק לומר: "אנחנו עכשיו במלחמה, מרוכזים במלחמה".

בציוץ שפורסם הלילה קצת אחרי חצות כתב נתניהו: "בניגוד לטענות השקריות: בשום מצב ובשום שלב לא ניתנה התרעה לראש הממשלה נתניהו על כוונות מלחמה מצד החמאס. להיפך, כל גורמי הביטחון, כולל ראש אמ"ן וראש שב"כ, העריכו שהחמאס מורתע ופניו להסדרה. זאת ההערכה שהוגשה פעם אחר פעם לראש הממשלה ולקבינט על ידי כל גורמי הביטחון וקהילת המודיעין, כולל עד פרוץ המלחמה".

הציוץ שנתניהו מחק
הציוץ שנתניהו מחק | צילום: מתוך טוויטר

השר בני גנץ הגיב הבוקר לדברי נתניהו, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "הבוקר הזה במיוחד אני מבקש לגבות ולחזק את כל גורמי הביטחון וחיילי צה"ל – כולל הרמטכ״ל, ראש אמ"ן וראש השב"כ. כשאנחנו נמצאים במלחמה, מנהיגות צריכה לגלות אחריות, להחליט לעשות את הדברים הנכונים ולחזק את הכוחות באופן שהם יוכלו לממש את שאנחנו דורשים מהם. כל פעולה או אמירה אחרת - פוגעות ביכולת העמידה של העם ובכוחותיו. ‏ראש הממשלה חייב לחזור בו מאמירתו אמש, ולחדול מהעיסוק בנושא".

"‏אמרתי אתמול שמשא כבד רובץ על כתפי ראשי זרועות הביטחון על שהיה ועל שיהיה", הוסיף גנץ, "הבוקר, אני מבקש להדגיש - כולנו אתכם ומאחוריכם, החברה הישראלית כולה נושאת במשא. אל תביטו למעלה או לאחור - המשיכו במשימתכם. ‏אוהב אתכם, מעריך אתכם ומגבה אתכם".

הרמטכ"ל לשעבר, השר גדי איזנקוט, חבר בקבינט המלחמה, מסר הבוקר: "כחבר הקבינט קורא לראש הממשלה הנושא באחריות העליונה לביטחון המדינה ותושביה, לחדול לאלתר ממתיחת ביקורת על המערכות שתחת אחריותו. בעת הזו חיוני לתת גיבוי מלא לראשי מערכת הבטחון ולעמוד לצידם, ללא כל תנאי. כמי שרואה מקרוב את ראשי מערכת הבטחון עומדים איתן בהובלת המערכה אחרי המכה הכואבת שספגנו, אין לי ספק ביכולתם להשיג את מטרות המלחמה. כעת זמן העשייה והחתירה למימוש המטרות, הבסת ארגון חמאס, השבת החטופים וסגירת חשבון הדמים מכל מי שהעז להרים ידו על מדינת ישראל ותושביה".

רה"מ נתניהו, שר הביטחון גלנט והשר גנץ במסיבת עיתונאים משותפת
רה"מ נתניהו, שר הביטחון גלנט והשר גנץ במסיבת עיתונאים משותפת | צילום: דנה קופל, פול

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף גם הוא הבוקר את נתניהו, ובציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו הוא כתב: "נתניהו חצה הלילה קו אדום. בזמן שלוחמי ומפקדי צה"ל לוחמים בגבורה נגד החמאס והחיזבאללה, הוא עוסק בנסיונות להפיל עליהם את האשמה במקום לתת להם גיבוי. הנסיונות לחמוק מאחריות ולהפיל את האשמה על מערכת הביטחון מחלישה את צה"ל בזמן שהוא נלחם באויבי ישראל. נתניהו חייב להתנצל על דבריו".

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי כתבה: "בזמן שהילדים שלנו אוכלים מנות קרב ברצועת עזה והילד שלו עושה בטן גב במיאמי, נתניהו יושב מדושן בלשכה שלו, עם סיגרים ושמפניות, ומאשים את מפקדי הצבא באסון שמחת תורה. צה"ל נלחם בחמאס- ונתניהו נלחם בצהל ובעם ישראל. ישראל תנצח".

ראש שב"כ רונן בר
ראש שב"כ רונן בר | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה
ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

השר חילי טרופר (כחול לבן) מסר הבוקר בתגובה לציוץ של נתניהו: "בשעת חצות, כשהלוחמים והמפקדים שלנו בעזה או סביבה, מוטב להתפלל למענם ולגבות אותם. בוודאי לא להתחשבן איתם. סומכים עליכם, חיילי ומפקדי צה"ל והשב"כ". הרמטכ"ל והשר לשעבר גבי אשכנזי כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אדוני ראש הממשלה, הסר את הציוץ מהלילה. אנחנו במלחמה".