נתניהו בצל מכתבי המילואימניקים: "אין מקום לסרבנות משום צד"

ראש הממשלה נאם בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1 וקרא נגד סרבנות, בצל מכתבי המילואימניקים שפורסמו השבוע: "כולנו חייבים להתייצב יחד כדי להגן על המדינה". גלנט הוסיף: "אסור לנו לאפשר שימוש בצה"ל ככלי ניגוח פוליטי"

זמן צפייה: 03:17

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (רביעי) בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1 וקרא נגד סרבנות, בצל מכתבי המילואימניקים שהזהירו מפני המשך חקיקת המהפכה המשפטית. נתניהו אמר כי "כולנו חייבים להתייצב יחד כדי להגן על המדינה. אין ולא יהיה מקום לסרבנות משום צד". גלנט הוסיף: "אסור לנו לאפשר לאף אחד להשתמש בצה"ל ככלי ניגוח בקמפיינים פוליטיים". הרמטכ"ל התייחס לפשיעה הלאומנית והבהיר: "קצין הרואה אזרח ישראלי, המתכוון לזרוק בקבוק תבערה לבית פלסטיני ועומד מנגד - אינו יכול להיות קצין".

לאחר מכן, נאם שר הביטחון יואב גלנט - והתייחס גם הוא לקריאות שלא להתייצב: "אסור לנו לאפשר לאף אחד להשתמש בצה"ל ככלי ניגוח בקמפיינים פוליטיים או כחלק מאמירות מסיתות של אנשים עלומי שם. הקריאות לסרבנות והאיומים להפסקת ההתנדבות מערערים את ערכי הבסיס של צה"ל כצבא העם - ומסכנים את כשירותו".

גלנט המשיך: "כל מי שקורא לסרבנות איננו פועל כחלק ממחאה לגיטימית, בקריאתו הוא פוגע בדבר החשוב ביותר שיש לנו - ביטחון מדינת ישראל. על כולנו, ובמיוחד עלינו נבחרי הציבור, קואליציה ואופוזיציה כאחד, להוקיע ולגנות את תופעת הסרבנות. חובתנו כחברה חפצת חיים, לשמור על צה"ל מעל ומחוץ לכל מחלוקת- אין לנו צבא אחר. צה"ל הוא שלנו, של כולנו".

הרמטכ''ל הרצי הלוי בטקס סיום קורס קצינים

לאחר גלנט עלה הרמטכ"ל הרצי הלוי לנאום ובנאומו התייחס לפרעות האלימות שהתרחשו על ידי יהודים בשבוע שעבר ביהודה ושומרון. הלוי אמר כי "קצין הרואה אזרח ישראלי, המתכוון לזרוק בקבוק תבערה לבית פלסטיני ועומד מנגד - אינו יכול להיות קצין. זו דרכנו וזה כוחנו כאן בהשוואה לאזור המורכב בו אנו חיים ואסור לנו לשחוק זאת".

בנוסף, הרמטכ"ל התייחס להתבטאויות האחרונות של פוליטיקאים כמו שרת ההתיישבות אורית סטרוק, שכינתה את ראשי מערכת הביטחון בישראל "כוח וגנר", ואת גירושו של מח"ט בנימין אל''מ אליאב אלבז מהשבעה של הנרצח בפיגוע בעלי, הראל מסעוד.

"כל מי שמשתלח בצה"ל נכון שיזכור: גם התנצלות עוקבת אינה מבטלת את הנזק הרב שנגרם", אמר הלוי. "צה"ל פועל אך ורק לצורך ביטחון האזרחים, מכאן סמכותו. ההשתלחות במי שמקדישים את חייהם להגן, פוגעת בביטחון האזרחים".