מפקדו של נתניהו לשעבר: "הברזת ממילואים - אתה הסרבן"

פרסום ראשון: שלמה ריזמן, סא"ל במילואים ומי שהיה המג"ד של נתניהו בסיירת מטכ"ל, הגיב לנאומו של ראש הממשלה וכתב: "עשית מספר אפסי של ימי מילואים ולכן גרעתי אותך מסד"כ היחידה". נתניהו הגיב: "שקר מוחלט"

זמן צפייה: 01:39

אחרי נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש, בו יצא נגד תופעת הסרבנות, שלמה ריזמן, סגן אלוף במיל' ומי שהיה מפקדו לשעבר של נתניהו בעת שירות המילואים שלו, פרסם היום (שלישי) מכתב בו כתב: "במלחמת לבנון הראשונה הברזת ממילואים בגלל משימה שלא הייתה לרוחך. עשית מספר אפסי של ימי מילואים ולכן גרעתי אותך מהיחידה. אתה הסרבן".

עוד המשיך ריזמן בפנייתו לראש הממשלה וכתב כי "קראת לאנשי מילואים יקרים 'סרבנים' מפני שהודיעו כי לא יהיו מוכנים להמשיך ולסכן את חייהם למען דיקטטור. שרה בממשלתך כינתה את לוחמי האוויר 'נפולת של נמושות' ולא פיטרת אותה. שתיקתך הופכת אותך שותף לדבריה הנלוזים".

מכאן עבר סגן אלוף ריזמן לתאר את שירותו של ראש הממשלה במלחמת לבנון הראשונה. "דני ב' שיתף אותי כי הטיל עלייך משימה שהייתה לא לרוחך ועל כן נעלמת". עוד הוא הוסיף: "בהמשך הייתי מג"ד המילואים שלך. באותן שנים כרענו תחת הנטל וכל אחד מחבריך, צעיר או קשיש, עשה 70-40 ימי מילואים בשנה. חלק אפילו הגיע במיוחד מחו"ל. אתה שירתת מספר אפסי של ימים ולכן גרעתי אותך מסדר כוח היחידה".

"לעומתך, אנשי המילואים שאתה משתלח בהם 'טוחנים' ימי מילואים בלי תירוצים וסיפורים, והם אינם 'סרבנים'. אתה הסרבן. אתה מסרב לעצור את דריסת הדמוקרטיה וצה"ל".

Whatsapp Image 2023 03 01 At 0
מחאת המילואימניקים | צילום: דוברות מחאת המילואימניקים

זמן קצר לאחר מכן נתניהו הגיב לדברים וכתב: "הטענות של שלומי רייזמן הן שקר מוחלט. הוא כלל לא היה מפקדו במילואים של ראש הממשלה נתניהו, שכן כשרייזמן מונה למג"ד במילואים נתניהו כבר שירת את המדינה כציר ישראל בוושינגטון וכשגריר ישראל באו"ם".

"ראש הממשלה נתניהו הקדיש את חייו למען ביטחון ישראל ואף סיכן את חייו מספר פעמים בקרבות אש במלחמת ההתשה בתעלת סואץ׳ ובמבצעים רבים. הוא אף נפצע במבצע לשחרור חטופי מטוס סבנה. כאיש מילואים ראש הממשלה חזר מלימודיו בארה"ב על מנת להשתתף במלחמת יום הכיפורים ושנה לאחר מכן הוא חזר שוב מלימודיו בחו״ל כדי להתנדב לשירות מילואים".

"חודש לפני מלחמת לבנון הראשונה, ראש הממשלה נתניהו מונה לתפקיד ציר ישראל בוושינגטון כדי לסייע במלחמת ההסברה על דעת הקהל בארה״ב. ערב יציאתו לשליחותו המדינית, פרצה המלחמה. ראש הממשלה נתניהו התייצב ביחידתו ותוך זמן קצר יצא לסיור מיוחד בהרי השוף מעל ביירות, שהוכן עבור שליחותו המדינית. משם הוא יצא מייד לוושינגטון והתייצב לצידו של משה ארנס בחזית המאבק המדיני וההסברתי הקשה של ישראל לכל אורך המלחמה. בכל עת שנקרא לדגל, ראש הממשלה נתניהו התייצב לשירות מילואים. כך הוא מצפה מכולם לעשות והוא מלא הערכה למשרתי המילואים שנושאים בנטל הגנת המדינה".

על כך הגיב סא"ל במיל' רייזמן ואמר: "אם היית עושה מילואים היית יודע שאני המג"ד שלך. באותן שנים הנורמה היתה שכולם עושים מילואים מלא על מלא כולל אנשי ציבור וח"כים. חלקם הגיע במיוחד מחו"ל".

Whatsapp Image 2023 04 11 At 0
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מכתבו של ריזמן הוא תגובה לנאום השנוי במחלוקת שנאם נתניהו אתמול, בו הוא האשים את המתנגדים לרפורמה המשפטית בפגיעה בחוסן הלאומי: "המדינה תחת מתקפת טרור. אויבנו פירשו את הקריאות לסרבנות כחולשה בחוסן הלאומי שלנו".

לאחר הנאום, אלפים הגיעו לצומת קפלן להפגנה נגד דברי נתניהו. בהפגנה, עליה הכריזה המשטרה כמחאה לא חוקית, נעצרו שני מוחים וחסמו לתנועה רחוב קפלן מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין לשני הכיוונים. צומת קפלן נחסם דרך מנחם בגין לצפון ולדרום. בהפגנה השתתפה גם ליהיא לפיד, רעייתו של ראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד.