גלנט בהערכת מצב: "כל משא ומתן שננהל - רק תחת אש"

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב עם מפקדי חטיבות הפועלות בדרום לבנון, והתייחס להמשך הלחימה מול חיזבאללה: "השילוב בין החלשת חיזבאללה לדחיקתו יאפשר את החזרת התושבים". עוד אמר גלנט כי "ההצלחה בחודש האחרון פנומנלית"

זמן צפייה: 01:06

שר הביטחון יואב גלנט קיים היום (רביעי) הערכת מצב עם מפקדי חטיבות הפועלות בדרום לבנון, ואמר: "שביית מחבלי חיזבאללה מעידה על שני דברים: הצלחת צה"ל ומצוקת חיזבאללה - אנו לומדים בחקירות דברים שלא היינו מביאים בדרך אחרת והם ישמשו אותנו בקרוב. השילוב בין החלשת חיזבאללה לדחיקתו יאפשר את החזרת התושבים, כל מו"מ שננהל - רק תחת אש".

עוד הוסיף השר: "ההצלחה בחודש האחרון פנומנלית - מחיסול נסראללה, תשתיות הקשר והמודיעין, אתרים תת-קרקעיים, חיסול צמרת רדואן שלא מסוגלת לנהל קרב על המתחמים שאתם עובדים בהם, וכמובן הסיכול של המערכת הטילאנית. תחשבו שאת כל הדבר הזה היה צריך לעשות תחת אש מסיבית. כל הדבר הזה הולך ומתמוטט, וזה חושף את המצוקה הגדולה שחיזבאללה נמצא בה".

גלנט הוסיף: "חיזבאללה נמצא במצוקה מאוד גדולה - אין מי שיפקד ואם מוצאים מישהו, עד שהוא נותן הוראה אין מי שיבצע אותה, ואם בסוף מישהו מבצע והוא לוחץ על הכפתור, או שהטיל לא נורה או שאין אמצעים בכלל במקומות אחרים ואתם רואים מה קורה".

שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב
שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בתוך כך, לוחמי גולני המשיכו גם היום בפעילות הקרקעית הממוקדת בדרום לבנון. דובר צה"ל מסר כי ביממה האחרונה חיסלו הלוחמים עשרות מחבלים של חיזבאללה בקרקע ובאוויר.

הלוחמים איתרו שני מחסנים בשטח אזרחי ובהם נמצאו אמצעי לחימה רבים, בהם פגזים, טילי קורנט, טילי סאגר רבים ומעל ל-100 מרגמות. בנוסף, בשיתוף צוות הקרב הפלוגתי של יהל"ם, אותרו ארבעה פירים בהם השתמשו המחבלים כמצבור אמצעי לחימה וכמחסות. באחת הפעילויות הלוחמים זיהו מחבלים שירו לעברם טיל RPG וברחו. זמן קצר לאחר מכן, כלי טיס של חיל האוויר תקף את המחבלים.

בנוסף, מפקד גזרת קאנא של חיזבאללה ג'לאל מוצטפא חרירי חוסל בתקיפת חיל האוויר בדרום לבנון. חרירי היה אחראי על התכנון וההוצאה לפועל של מתווי טרור רבים לעבר העורף הישראלי מגזרת קאנא. יחד איתו חוסלו גם אחראי הארטילריה, ואחראי הנ"ט של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב.