גלנט: "לא נעזוב את עזה עד להשבת החטופים. כל מו"מ יהיה תחת אש"

שר הביטחון גלנט אמר למפקדים ולוחמים בעזה: "אנחנו לא יכולים לעזוב את הפעולה ואת המלחמה בעזה עד שאנחנו מגיעים למצב שאנחנו מביאים את כל החטופים, כי יש לנו עוד רבים"

זמן צפייה: 04:08

שר הביטחון יואב גלנט נפגש הבוקר (שבת) עם מפקדים ולוחמים מכוחות חי"ר, שריון, הנדסה וחיל הים הפועלים בתוך רצועת עזה הוא אמר: "אנחנו לא יכולים לעזוב את הפעולה ואת המלחמה בעזה עד שאנחנו מגיעים למצב שאנחנו מביאים את כל החטופים, כי יש לנו עוד רבים".

לדברי גלנט, "יש קשר ישיר בין הפעולה שלכם לבין חיסול האויב וגם בין הפעולה שלכם לבין הבאת חטופים, זה התהליך. לוח הזמנים להפוגה הוא קצר, זה לא ייקח שבועות, ייקח ימים – קצת יותר, קצת פחות; כל המשך מו"מ יעשה תחת אש. כלומר, רוצים להמשיך ולדון על הפעם הבאה - זה יהיה כשהפצצות נופלות והכוחות לוחמים, זה הבסיס".

חרבות ברזל חייל חיילים פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

"היכולת שלנו להביא את הקבוצה הראשונה של החטופים נובעת מהלחץ שמופעל צבאית", הוסיף גלנט, "ברגע שהלחץ פועל צבאית - הם רוצים הפסקה, כשאתה מגביר את הלחץ - הם רוצים עוד הפסקה, כשאתה מגביר עוד יותר – הם מוכנים לבוא עם הצעה, וכשאתה מגביר עוד יותר – הם מוכנים לבוא עם הצעה שאפשר לקבל אותה, זאת כל השיטה ממשלת ישראל גאה בכם, כל עם ישראל נמצא מאחוריכם, אתם צריכים לדעת את זה ולהמשיך שיהיה לכם את הכוח. אתם מסכנים את החיים אבל אתם מביאים תוצאות ואנחנו מעריכים מאוד את מה שאתם עושים".