תיעוד מלב ים: תרגיל קומנדו ימי עם ארה"ב

בשבוע שעבר ערכו כוחות הקומנדו הימי הצה"לי תרגיל משותף ומיוחד במינו עם מקביליהם בארצות הברית - ה-NAVY SEALS של הצי האמריקני

פשיטה באישון לילה וצניחה בלב ים
פשיטה באישון לילה וצניחה בלב ים | צילום: דובר צה"ל

איתות לסוריה? צניחה אווירית בלב ים, פשיטה על ספינה באישון לילה וחילוץ בני ערובה בשטח סגור, אלו רק חלק מהתרחישים שתרגלו יחד כוחות הקומנדו הימי של צה"ל וה-NAVY SEALSS האמריקני בשבוע שעבר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

''נרקמים יחסים התורמים לצדדים''
''נרקמים יחסים התורמים לצדדים'' | צילום: דובר צה''ל

במסגרת התמרון המשותף עם "אריות הים" של הצי האמריקני, נטלו חלק לוחמי שייטת 13, ספינת טילים מדגם "סער 5" וכלים נוספים של שייטת הקומנדו של חיל הים. התרגיל המיוחד נועד לפתח את יכולותיהן המבצעיות של הכוחות המיוחדים של צה"ל וכן של צבאות בנות בריתה של ישראל.

כמו כן, התמרון תרגל העברת ידע משותף בין הציים, חיזוק השפה המשותפת ביניהם ושיתוף הפעולה המבצעי בשטח. זאת, במסגרת שלל אימונים רציפים של צה"ל, בהם הוא מתרגל מגוון תרחישים לשיפור יכולות הכוחות, וכן על רקע התפתחות האיומים השונים באזור.

תיעוד התרגיל המשותף והייחודי
תיעוד התרגיל המשותף והייחודי | צילום: דובר צה''ל

"שיתוף הפעולה בין שני הציים מתבטא בתרגולים שנתיים, ביקורים הדדיים תוך הפריה הדדית בתחום המבצעי", סיפר תא"ל עידו בן משה, ראש מספן ים. "במהלך התרגילים המשותפים נרקמים יחסים מקצועיים התורמים לשני הצדדים ברמה האסטרטגית".