בנט קורא לתקוף מתקני גרעין באיראן: "חלון הזדמנויות חד-פעמי"

ראש הממשלה לשעבר קרא לנצל את חולשת השלוחות האיראניות במזרח התיכון - ולפגוע בתוכנית הגרעין של משטר האייתוללות במסגרת התגובה הישראלית על מתקפת הטילים הבליסטיים. "בידינו לפגוע קשות בגרעין האיראני, שמטיל צל כבד על עתידנו. בידינו להבטיח את עתיד הילדים שלנו והנכדים שלנו"

זמן צפייה: 00:49

על רקע הדיונים הנמשכים בישראל בנוגע לאופי התגובה על מתקפת הטילים האיראנית, ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט קרא היום (שלישי) לנצל את ההזדמנות שנוצרה - ולפגוע בתוכנית הגרעין של משטר האייתוללות.

"עכשיו, כשזרועות תמנון הטרור האיראני, חיזבאללה וחמאס, הזרועות החזקות ביותר מוחלשות, יש לנו לראשונה את היכולת לפעול כנגד איראן בלי לחשוש מתגובה איומה ובלתי נסבלת", אמר בנט בסרטון שפרסם, שקבע: "בידינו לפגוע קשות בגרעין האיראני, שמטיל צל כבד על עתידנו. בידינו להבטיח את עתיד הילדים שלנו והנכדים שלנו".

עוד הוסיף ראש הממשלה לשעבר: "משטר הטרור והרצח האיראני ניצב לראשונה חשוף ופגיע. גם העם האיראני משווע להפלתו. זהו חלון הזדמנויות חד פעמי בו יש לנו גם את הלגיטימציה וגם את היכולת לפגוע קשות במשטר האיראני ובתכנית הגרעין שלו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2410080950' autoplay='0' credit='' desc='בנט: "בידינו לפגוע קשות בגרעין האיראני שמטיל צל כבד על עתידנו"' poster='' kid='1_fnjkoc5x' duration='89']

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי | צילום: רויטרס

"תמיד יהיו אילוצים וסיבות למה לא, אבל צריך לזכור: זרועות תמנון, חיזבאללה וחמאס יכולות לצמוח מחדש כל עוד הראש פועל, אבל אם ערפת את הראש האיראני, הרי שהתמנון כולו, על זרועותיו, יגווע", הוסיף בנט, ולסיום אמר: "לכן צריך להתקיף את תכנית הגרעין האיראנית, בנוסף לפגיעה אנושה בהנהגתה ובכלכלתה. אסור להסתפק בתקיפה של בסיסי צבא איראניים, או פעולות רועשות אך סתמיות שנועדו רק להעביר מסר. הזמן למסרים חלף".

עובדים במתקן גרעין כ-400 קילומטרים מטהרן
עובדים במתקן גרעין כ-400 קילומטרים מטהרן, ארכיון | צילום: רויטרס

בעיתון האמריקני "ניו יורק טיימס" דווח היום כי ישראל דווקא לא צפויה לתקוף מתקני גרעין באיראן במסגרת פעולת התגמול שלה על מתקפת הטילים הבליסטיים. במקום זאת, התגובה הישראלית הראשונית צפויה להתמקד במקנים צבאיים.

לאורך הימים האחרונים, גורמים בפנטגון ניסו להעריך האם ישראל תתקוף מתקני גרעין איראניים, בניסיון לנצל את ההזדמנות שנוצרה - אשר עשויה להיות חד משמעית. עם זאת, בכירים ישראלים בעבר ובהווה, ששוחחו עם "ניו יורק טיימס", הטילו ספק בכך שצה"ל כלל מסוגל לגרום לנזק משמעותי למתקני גרעין בשטח הרפובליקה האסלאמית.