"תכננו פיגוע בטווח הזמן המיידי": מחבלים חוסלו מהאוויר בשכם

בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ חוסלו 5 מחבלים, בהם ראש תשתית הטרור במחנה הפליטים בלאטה, שהיה אחראי על מספר פיגועים בשנה האחרונה. התשתית בהובלתו קיבלה מימון והכוונה מגורמים באיראן בשיתוף מפקדות הטרור בעזה ובחו"ל. שעות לאחר מכן: כלי טיס תקף מחבלים שירו לעבר כוחות צה"ל במחנה הפליטים טולכרם

זמן צפייה: 00:27

בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ, חוליה של חמישה מחבלים חוסלה לפנות בוקר (רביעי) מהאוויר סמוך לשכם, בראשם ה"ארכי-מחבל" עבדאללה אבו שלאל, ראש תשתית הטרור במחנה הפליטים בלאטה. ברכבם נתפסו אמצעי לחימה, ומדובר צה"ל נמסר כי תשתית הטרור במחנה בלאטה, בהובלתו של עבדאללה, קיבלה מימון והכוונה מגורמים באיראן בשיתוף מפקדות הטרור ברצועת עזה ובחו"ל.

עבדאללה, אשר עמד בראש החולייה, היה אחראי על מספר פיגועים שבוצעו בשנה האחרונה, בהם פיגוע הירי בשכונת שמעון הצדיק בירושלים באפריל האחרון בו נפצעו שני אזרחים ישראלים. בנוסף, הוא היה אחראי על פיגוע מטען כנגד כוחות צה"ל באוקטובר האחרון בו נפצע חייל צה"ל.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2401170750' autoplay='0' credit='דובר צה"ל ' desc='תיעוד החיסול' poster='' kid='1_snw3u28q' duration='9']

החוליה חוסלה מהאוויר בעקבות מידע מודיעי שהתקבל בשב"כ לגבי כוונותם של עבדאללה וחברי החוליה לבצע פיגוע גדול בטווח הזמן המיידי בעורף הישראלי. לאחר החיסול, ברכבם של החוליה נמצאו אמצעי לחימה, בהם רובה מאג, מטולי גז, מטולי נפיץ, רובה M16, מחסניות ועוד.

אמצעי הלחימה שאותרו ברכב החולייה
אמצעי הלחימה שאותרו ברכב החוליה | צילום: דובר צה"ל

בשלב זה דיווחו הפלסטינים על מותם של שלושה בני אדם: מחמד קטאווי והאחים סייף ויאזן נג'מי. שעות אחרי הפעולה דווח על תקיפה אווירית שנייה בשטחים, כאשר כלי טיס תקף חוליית מחבלים שביצעו ירי והשליכו מטענים לעבר כוחות צה"ל במחנה הפליטים טולכרם.

שלושה מהמחבלים שחוסלו בשכם: מחמד קטאווי והאחים סייף ויאזן נג'מי
שלושה מהמחבלים שחוסלו בשכם: מחמד קטאווי והאחים סייף ויאזן נג'מי

גם ברצועת עזה נמשכת הלחימה, ודובר צה"ל הודיע הבוקר כי בדרום הרצועה חוסל בלאל נופל, פעיל חמאס שהיה אחראי על חקירת חשודים בריגול. על פי ההודעה, "חיסולו מהווה פגיעה ביכולות הלמידה וההתעצמות של ארגון הטרור". בתוך כך, לוחמי צה"ל איתרו את המתחם ממנו בוצעו שיגורי הרקטות לנתיבות אתמול. הכוחות מצאו 3 משגרים של 10 קנים, שחלקם אף היו טעונים ברקטות - והשמידו אותם.