חילופי אש בשכם: נעצר מחבל מ"גוב האריות", הפלסטינים מדווחים על הרוג

כוחות יחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש יחד עם כוחות צה"ל ביצעוכמה מעצרי מבוקשים, במסגרת פעילות מבצעית בלב העיר העתיקה בשכם. בין העצורים - פעיל "גוב האריות". במקביל לכניסת הכוחות לעיר, חמושים פלסטינים החלו לירות לעברם ובמקום התפתחו חילופי ירי

זמן צפייה: 01:09

כוחות יחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש יחד עם כוחות צה"ל ושב"כ ביצעו לפנות הבוקר (שישי) כמה מעצרי מבוקשים, במסגרת פעילות מבצעית בלב העיר העתיקה בשכם. בין העצורים - פעיל "גוב האריות" אחמד בסאם חראז, שהיה בקשר גם עם הג'יהאד האיסלאמי. במקביל לכניסת הכוחות לעיר, חמושים פלסטינים החלו לירות לעברם ובמקום התפתחו חילופי ירי. כעבור זמן מה, הכוחות יצאו, ובמקביל - הפלסטינים דיווחו על כמה נפגעי ירי וגם על הרוג - מה שכעת נבדק בצה"ל.

חראז, בן 22 משכם, שנכלא בעבר על מעורבות בפעילות צבאית מעורב מזה חודשים בביצוע פיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל במרחב העיר שכם. במהלך מעצרו אותרו אצלו אקדח וציוד צבאי. ההחלטה להיכנס לעיר העתיקה של שכם התקבלה בעקבות מידע שהעביר השב"כ לכוחות הביטחון על מקום הימצאו של פעיל "גוב האריות". על כן, כוחות המסתערבים של משמר הגבול נכנסו לעיר, עצרו את הפעיל, החלו לצאת, ואז - חמושים פלסטינים החלו לירות לעברם. מצידם, הכוחות הגיבו בירי.

הפעילות הבוקר בשכם היא חלק משגרת פעילויות של צה"ל ביהודה ושמרון בכלל, ובשכם בפרט שנועדו למנוע זליגה של טרור וגם - למנוע מ"גוב האריות" להרים ראש. זאת, אחרי שכמה מחברי הכנופייה חוסלו וכמה נוספים הסגירו את עצמם לרשות הפלסטינית.

מימין: נעים ג'מאל א-זביידי ומוחמד איימן א-סעדי
מימין: נעים ג'מאל א-זביידי ומוחמד איימן א-סעדי

יוזכר כי אמש, כוחות צה"ל נכנסו למחנה הפליטים ג'נין למבצע שהתחיל כמעצר, ולכשנתקלו הכוחות בקבוצה של עשרות חמושים, החלו בין הצדדים חילופי ירי. הפלסטינים דיווחו כי ההרוגים הם נעים ג'מאל א-זביידי (26), בן דודו של זכריא זביידי המזוהה כפעיל בגדודי חללי אל אקצא של פת"ח, ומוחמד איימן א-סעדי, בכיר הג'יהאד האיסלאמי. שני המחבלים שנהרגו תכננו פיגוע בטווח הזמן המיידי.

זמן קצר לאחר שחוסל, נודע כי א-סעדי היה מעורב באופן ישיר בחטיפת הצעיר הדרוזי טירן פרו ז"ל. בתוך כך, א-סעדי נכנס עם החמושים הפלסטינים לבית החולים בו אושפז פרו והחזיק בגופתו. במקביל, א-סעדי עמד בקשר עם הנהגת הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה.

בעקבות מותו של הבכיר בג'יהאד האיסלאמי, במערכת הביטחון נושאים עיניים לעבר רצועת עזה. כזכור, בעבר הגיב הג'יהאד האיסלאמי בירי רקטות מהרצועת על הרג ומעצר אנשיו ביהודה ושומרון, אז גם הערב, למרות שאין התרעה קונקרטית בצה"ל, במערכת הביטחון שומרים על דריכות למקרה שהארגון ישגר רקטות מתוך הרצועת כנקמה על מותו.