בתגובה לירי לעבר יישוב: מתנחלים פשטו על כפר סמוך לשכם

עשרות מתנחלים תקפו את הכפר ג'אלוד, ולפי כמה דיווחים כוחות צה"ל השליכו גז מדמיע וירו כדורי גומי על מנת לפזר את העימות. עימות אלים התפתח בין מתנחלים לפלסטינים גם בפאתי הכפר קוסרה, ובמהלכו הושחתה משאית פלסטינית ונגרם לה נזק

זמן צפייה: 01:30

עשרות מתנחלים תקפו הלילה (שלישי) בכפר ג'אלוד הסמוך לשכם, וירו זיקוקים לעבר פלסטינים בתגובה לירי שבוצע ממנו לעבר התנחלות סמוכה. עימות אלים שכלל יידוי אבנים הדדי התפתח בין מתנחלים לפלסטינים גם בפאתי הכפר קוסרה שבנפת שכם, ובמהלכו הושחתה משאית פלסטינית ונגרם לה נזק. כוחות צה"ל השליכו גז מדמיע וירו כדורי גומי על מנת לפזר את העימות, והפלסטינים מדווחים על שני פצועים באורח קל-בינוני שנפגעו מכדורי גומי וכ-15 תושבי קוסרה נפגעו משאיפת גז מדמיע.

לאורך הכביש המחבר בין ג'אלוד לכפר קוסרה נוסרו עמודי חשמל, ובתוך קוסרה עתצה נגרם הרס רב בלולי התרנוגלות. ככל הידוע עד כה לא עוכבו המתנחלים שהיו מעורבים באירועים. מארגון יש דין נמסר: "אלימות המתנחלים נמשכת בגיבוי הצבא וממשלת ישראל".

זו לא הפעם הראשונה בעת האחרונה שכוח אזרחי, חמוש בחלקו, לוקח את החוק לידיו ויורד לצמתים ולכבישים באזור יהודה ושומרון, בטענה שיש לסייע לצה"ל לאור תחושת חוסר הביטחון של התושבים.

נזק שנגרם בכביש בין קוסרה לג'אלוד
נזק שנגרם בכביש בין קוסרה לג'אלוד
נזק שנגרם בכביש בין קוסרה לג'אלוד
נזק שנגרם בכביש בין קוסרה לג'אלוד

בתוך כך, כוחות צה"ל פעלו הלילה בשטחי יהודה ושומרון ועצרו 12 מבוקשים, כאשר במהלך הפעילות בכפר בית כאחיל שבנפת חברון יידו חשודים אבנים לעבר הכוחות, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. בנוסף, במהלך הלילה זיהו כוחות צה"ל מחבל שהשליך בקבוק תעברה לעבר עמדה צבאית סמוך לכפר אל-פוואר שבפת חברון, והגיבו בירי לעבר החשוד. מדובר צה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה. לא היו נפגעים בקרב כוחות הביטחון.