מספר החטופים עלה ל-230; פגיעה ישירה באשדוד, חילופי אש בצפון

בהצהרה משותפת עם גלנט וגנץ השיב רה"מ על שאלת חדשות 13 בנוגע לעסקת שליט: "היו בה דברים קשים. נדון גם בזה". גלנט: "ככל שתגבר האש - כך יגדל הסיכוי להשיב את החטופים". גנץ: "למלחמה אין שעון מדיני". סינוואר: "מוכנים לעסקת שבויים". צה"ל: "טרור פסיכולוגי"

בקצרה:

אחרי מכת האש הלילית חסרת התקדים אמש על עזה, הערב (שבת) קיימו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ מסיבת עיתונאים משותפת - ולראשונה אחרי שלושה שבועות ענו על שאלות - לקראת מה שנראה כמו השלב הבא במלחמה. הכוחות הקרקעיים שפעלו אתמול עדיין ברצועה, לפני לילה נוסף של תקיפות. הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר מוקדם יותר כי "היעדים מחייבים כניסה קרקעית". כמו כן, ביממה אחרונה עוד שני חיסולים משמעותיים – של מפקד הכוח הימי וראש המערך האווירי של חמאס.

בתוך כך, הירי מהרצועה נמשך ואף גובר, בעיקר לעבר גוש דן. פגיעות ישירות בבאר שבע, אשדוד, חולון, קריית אונו ורמת גן. בצפון שוב אזעקות לאורך היום בעקבות ירי נ"ט ופצמ"רים של חיזבאללה בגבול לעבר יישובים ומוצבים. צה"ל תקף בלבנון. חשד לחדירת מחבלים באזור מנרה. בינתיים, משפחות החטופים מחריפות את מאבקן, והיום, רק בעקבות הדרישה הנחרצת שלהן, ראש הממשלה נתניהו ניאות להיפגש איתן.

בנוסף, בלונדון ובאיסטנבול - מאות אלפים מחו בהפגנות ענק נגד ישראל, ולמען עזה. נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן הכריז: "ישראל פושעת מלחמה, לא חייבים לה כלום".

לפחות 1,400 ישראלים נרצחו ונפלו בקרבות מאז שפתח חמאס במתקפת הפתע הרצחנית על ישראל, והודעה נמסרה למשפחות של 230 חטופים. יותר מ-5,000 פצועים פונו לבתי החולים מאז תחילת המלחמה. משרד הבריאות בעזה עדכן על 6,546 הרוגים מתחילת המלחמה, בהם 2,704 ילדים ו-1,600 נשים, ובנוסף נמסר על כ-17,439 פצועים.

[timeline id="4245" name="חרבות ברזל - יום 22"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, דור כהן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, טל שנהב, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן הרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו