טיל נ"ט שוגר מלבנון לשטח ישראל, צה"ל הגיב בירי ארטילרי

אחרי שבצה"ל טענו כי לא התרחש אירוע בשטח ישראל בעקבות פיצוץ שנשמע באזור כפר ע'ג'ר הסמוך לגבול מוקדם יותר, אישרו בצבא כי בתום בדיקה אכן נורה טיל נ"ט שהתפוצצה בישראל. בתגובה, צה"ל ירה פגזי ארטילריה. אין הנחיות מיוחדות לעורף. נבדק מי עומד מאחורי הירי

זמן צפייה: 03:38

פיצוץ נשמע הבוקר (חמישי) בגבול לבנון. זמן קצר לאחר מכן התקבלו דיווחים על ירי רקטה לשטח ישראל, אך בצה"ל טענו תחילה כי לא בוצע ירי וכי "ייתכן שמדובר בפיצוץ של מוקש ישן". זמן קצר לאחר מכן אישרו בצה"ל כי "בהמשך לדיווח על פיצוץ סמוך לכפר ע'ג'ר, מתחקור של כוחות צה"ל שהגיעו למרחב, עולה כי בוצע שיגור משטח לבנון שהתפוצץ בסמוך לגבול, בשטח ישראל. בתגובה, צה"ל תקף במרחב שממנו בוצע הירי בשטח לבנון. אין הנחיות מיוחדות לעורף".

תחילה סברו כי מדובר בפצצת מרגמה שנורתה, אך בהמשך התברר כי היה זה טיל נ"ט, וצה"ל ירה בתגובה 15 פגזי ארטילריה. הערכה בלבנון: ישראל תעביר מסרים באמצעות יוניפי"ל כדי להרגיע את המצב.

[brightcove_iframe video_id='news-part-230607120' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד: תקיפת צה"ל בגבול לבנון' poster='' kid='1_wb17qrq2' duration='26']

האירוע החל בשעות הבוקר, אז התקבלו דיווחים על פיצוצים במרחב הכפר ע'ג'ר שבשטח לבנון. במערכות צה"ל לא עלו התרעות על שיגורים לעבר ישראל, והסברה בצבא הייתה כי מדובר בפיצוץ מעבר לגדר בשטח לבנון. לאחר מכן, כוחות צה"ל שהגיעו למרחב זיהו שמדובר בשיגור שהתפוצץ בסמוך לגדר המערכת, בשטח ישראל.

הנפלים הועברו להמשך בדיקת כוחות הביטחון. מיד לאחר שהתגלה שמדובר בשיגור לעבר מדינת ישראל, ולאחר תחקור האזור שממנו בוצע הירי, בישראל אומרים כי מדובר בהפרת ריבונות בוטה מהצד הלבנוני, וכי על כל ירי לעבר ישראל צה"ל יגיב בעוצמה. בשלב זה, עדיין נבדק מי עומד מאחורי הירי.

גבול לבנון
גבול לבנון | צילום: רויטרס

ארגון חיזבאללה פרסם לפני זמן קצר הודעה לאחר הדיווח: "כוחות הכיבוש הציוני נקטו בתקופה האחרונה אמצעים מסוכנים בחלק הצפוני של כפר הגבול ע'ג'ר, שהוא חלק לבנוני בו מכיר האו"ם כחלק מהשטחים הלבנונים שאין עליהם מחלוקת או דיון. הצעדים הללו כללו הקמת גדר תיל וגדר בטון סביב כל הכפר בדומה למה שעשו על הגבול בין לבנון לפלסטין הכבושה. צעדים אלו ניתקו את הכפר מסביבתו הטבעית וההיסטורית בלבנון וכוחות הכיבוש החילו שליטה מלאה על חלקי הכפר הלבנוניים והכבושים במקביל לפתיחתו לביקור תיירים מתוך הישות הציונית".

"הצעדים המסוכנים וההתפתחות הגדולה הזו הם כיבוש מלא של החלק הלבנוני של הכפר ע'ג'ר באמצעות כוח הנשק וכפיית מציאות בשטח ואין מדובר רק בהפרה שגרתית הרגילה של כוחות הכיבוש מעת לעת", המשיכו בחיזבאללה והוסיפו: "לאור התפתחות מסוכנת זו, אנו קוראים למדינת לבנון על כל מוסדותיה, ובמיוחד לממשלת לבנון, וכן לעם הלבנוני, על כל כוחותיו הפוליטיים והאזרחיים, לפעול למניעת ביסוס הכיבוש הזה ולבטל את הצעדים התוקפניים שבוצעו ולפעול על מנת לשחרר את החלק הזה של המולדת ולהשיבו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2307061332' autoplay='0' credit='' desc='התקיפה בהר דב' poster='' kid='1_5m6n2wb0' duration='55']

בתוך כך, אחרי שאמש פורסם לראשונה בחדשות 13 כי הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי להתכנס בעוד כעשרה ימים, אחרי שלא כונס יותר מחודשיים - הוקדם הדיון ליום ראשון הקרוב בצל המתיחויות בגזרות השונות.

אזור התקרית בגבול לבנון
אזור התקרית בגבול לבנון
אזור השיגור
Whatsapp Image 2023 05 21 At 0
השיירה בתצוגת התכלית של חיזבאלה