סוף לתעלומה? מפקד כוח קודס הופיע בטלוויזיה באיראן

היעלמותו של קאאני מעין הציבור בשבועיים האחרונים הציתה גל של שמועות ודיווחים שלפיהם הוא חוסל בתקיפה ישראלית בביירות, או שהוא נחקר בחשד לקיום קשר עם ישראל ולקה בליבו. טהראן הכחישה את הדיווחים הללו - ולפנות בוקר פורסם תיעוד שלו בהלוויה של בכיר כוח קודס, שחוסל עם נסראללה בביירות

זמן צפייה: 01:14

מפקד כוח קודס האיראני, איסמעיל קאאני, הופיע לפנות בוקר בפומבי בנמל התעופה מהרבאד שבאיראן, במהלך ההמתנה לארון של בכיר הארגון בלבנון, עבאס נילפרושאן - המפקד שחוסל עם נסראללה בביירות.

אסמאעיל קאאני, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה
אסמאעיל קאאני, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה | צילום: רויטרס

היעלמותו של קאאני מעין הציבור בשבועיים האחרונים הציתה גל של שמועות ודיווחים שלפיהם הוא חוסל בתקיפה ישראלית בביירות, או שהוא נחקר בחשד לקיום קשר עם ישראל ולקה בליבו. טהרן הכחישה את הדיווחים הללו, חרף התעקשות של מ=קורות בעולם הערבי שטענו כי הוא נעצר כאמור והובא לחקירה - משום שראש הלשכה שלו עבד עבור ישראל, וכי קיימת "חפרפרת" מטעמה בצמרת משמרות המהפכה. כיוון שקאאני נמצא בראש הפירמידה של כוח קודס, והוא אחראי על הארגון ועל כישלונותיו - הוא כאמור נחקר על-ידי השלטונות. במשמרות המהפכה אמרו כי הוא לא הוצג בפומבי "על מנת לבלבל את האויב".

אסמאעיל קאאני, מחליפו של קאסם סולימאני כמפקד כוח קודס
אסמאעיל קאאני, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה | צילום: רויטרס

האופוזיציה האיראנית טענה שלשום כי קאאני אמור לקבל מדליה מחמינאי, ובכך להופיע בציבור לראשונה מזה כשבועיים. עם זאת, נאמר כי גם אם יופיע, מדובר יהיה ב"משחק" של השלטונות על מנת לא להשפיל את עצמם, משום שלדבריהם, "קיימים מרגלים של המוסד הישראלי בתוך צמרת משמרות המהפכה".

ביום חמישי האחרון אמרו מקורות באיראן לרשת "סקיי" בשפה הערבית כי קאאני לקה בליבו לאחר שנחקר בטהרן עם ראש לשכתו בחשד לקשר עם ישראל. הוא הובהל לבית חולים. מוקדם יותר באותו יום דווח ב-"Middle East Eye" כי מפקד כוח קודס וצוותו מוחזקים ומתושאלים על-ידי משמרות המהפכה, בשל חקירת הרג מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה. הדיווחים על מותו של מפקד כוח קודס החלו כאמור לפני כשבועיים, כאשר הקשר עימו אבד לאחר הפצצות צה"ל בדאחייה שבביירות שיועדו לחיסול יורשו של נסראללה, האשם ספי א-דין.