נתניהו: "הפילוג נגמר, להקים ממשלת חירום"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הצהרה מיוחדת בעקבות המשך הלחימה בעזה והמתיחות בגבול הצפון: "האויב רצה מלחמה - והוא יקבל אותה". הוא הדגיש כי "הפילוג בתוכנו נגמר, אני קורא למנהיגי האופוזיציה להקים ממשלת חירום לאומית בלי תנאים מוקדמים". ראשי הקואליציה ייפגשו מחר ב-11:30

זמן צפייה: 07:02

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (שני) הצהרה בעקבות המשך מלחמת חרבות ברזל, ואמר: "הפילוג בתוכנו נגמר, אני קורא למנהיגי האופוזיציה להקים ממשלת חירום לאומית בלי תנאים מוקדמים". ראשי הקואליציה ייפגשו מחר ב-11:30. מוקדם יותר פורסם לראשונה בחדשות 13 כי לפי גורם המעורה בפרטי המשא ומתן, "יש התקדמות ותיתכן פגישה בין נתניהו לגנץ עוד הלילה".

"אנחנו במערכה על הבית", הוסיף נתניהו, "מלחמה על הבטחת קיומנו, מלחמה שבה ננצח. המלחמה הזו נכפתה עלינו על-ידי אויב מתועב. חיות אדם שחוגגות רצח של נשים וקשישים. את הזוועות שחמאס ביצע לא ראינו מאז זוועות דאע"ש. ילדים כפותים שהוצאו להורג עם שאר בני משפחותיהם, צעירים וצעירות שנורו בגבם, הוצאו להורג - ועוד זוועות שלא אתאר כאן. ידענו תמיד מי זה חמאס. עכשיו כל העולם יודע. חמאס זה דאע"ש. נכריע אותו בדיוק כפי שהעולם הנאור הכריע את דאע"ש. הוא רצה מלחמה - הוא יקבל מלחמה".

עוד אמר: "מספר מחבלים שפלים עדיין נמצאים בתוכנו. הנחיתי לעבור להתקפה מאסיבית נגד חמאס בעוצמה שלא הייתה כמותה ולבצר את יתר החזיתות. אני מחבק את הלוחמים והלוחמות, את כל אנשי הביטחון וההצלה, שפועלים באומץ לב בלתי רגיל בכל החזיתות ומחרפים את נפשם".

תקיפה בעזה
תקיפה בעזה | צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90
תקיפה בעזה
תקיפה בעזה | צילום: רויטרס

לדברי ראש הממשלה, "רק התחלנו להכות בחמאס. תמונות החורבן וההרס ממעוזי חמאס בעזה הן רק ההתחלה. חיסלנו מאות רבות של מחבלים ולא נעצור שם. כל מקום שממנו פועל החמאס יהפוך לעיי חורבות. זה כבר קורה היום, וזה יקרה ביתר שאת בהמשך. אני נמצא בקשר רציף עם ביידן, ואני מבקש להודות לו שוב בשם כל אזרחי ישראל על ההירתמות של ארה"ב במילים ובמעש למען ביטחון ישראל. נושאת מטוסים אמריקנית מהגדולות בעולם עושה את דרכה לאזורנו. אויבנו המשותפים במרחב מבינים היטב את המשמעות".

נתניהו התייחס לדיווחים בנוגע להתרעה המצרית לפני המלחמה - והכחיש: "לא היה ולא נברא. זה פייק ניוז".