אש ברכב, כ-10 ק"מ מהגבול: מפקד "כוח רדואן" בחיזבאללה חוסל בלבנון

חיזבאללה מאשר: וויסאם חסן א-טוויל, המפקד ההחדש של יחידת העילית של ארגון הטרור, נהרג "בתקיפה ישראלית" כ-10 ק"מ מגבול לבנון. גורמים ביטחוניים בלבנון: "מדובר בדמות בכירה בכל הקשור למבצעים של חיזבאללה בדרום לבנון", "צפויה התלקחות"

זמן צפייה: 05:33

חיזבאללה אישר היום (שני) כי וויסאם חסן א-טוויל, שמונה רק לאחרונה לתפקיד מפקד יחידת העילית 'כוח רדואן', נהרג בתקיפה באזור הכפר חרבת סלאם בדרום לבנון. ברשתות הערביות דווח מוקדם יותר כי הבכיר נהרג לצד מחבל חיזבאללה נוסף, לאחר שהרכב בו שהו הותקף "בידי ישראל" כ-10 ק"מ מצפון לגבול לבנון.

גורם ביטחוני אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי "א-טוויל היה דמות בכירה בכל הקשור למבצעים של חיזבאללה בדרום לבנון". מקור ביטחוני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס: "זו תקיפה כואבת מאוד, המצב יתלקח". א-טוויל אף צולם בעבר עם קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס שחוסל לפני 4 שנים, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ועימאד מורנייה, ראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה שחוסל ב-2008. יותר מ-130 מחבלי חיזבאללה נהרגו מאז 7 באוקטובר.

וויסאם א-טוויל וקאסם סולימאני
וויסאם א-טוויל וקאסם סולימאני
וויסאם חסן א-טוויל וחסן נסראללה
וויסאם חסן א-טוויל וחסן נסראללה
וויסאם חסן א-טוויל ועימאד מורנייה
וויסאם חסן א-טוויל ועימאד מורנייה

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום עם שר הכלכלה ניר ברקת בבסיס חטיבת "חירם" (769), שאחראית על הביטחון השוטף בגזרה המזרחית בגבול ישראל-לבנון. ברקע חיסול הבכיר, נתניהו אמר: "חיזבאללה טעה בגדול ב-2006 - וטועה בגדול גם עכשיו. נעשה הכל כדי להחזיר את הביטחון לצפון. אנחנו מעדיפים כמובן שהדבר ייעשה ללא מערכה רחבה, אבל זה לא יעצור אותנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הכלכלה ניר ברקת ביקרו היום בחטיבת "חירם
נתניהו בבסיס חטיבת "חירם": "חיזבאללה טועה בגדול" | צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ