"ראשון, שני, שלישי איתנו": תיעוד מרגעי חילוץ החטופים

בתיעוד חדש, נראים שלושת החטופים אנדריי קוזלוב, אלמוג מאיר ג'אן ושלומי זיו עולים אל מסוק צה"ל שמחלץ אותם ממחנה הפליטים נוסייראת אל שטח ישראל. הלוחמים שוחחו עם השלושה בזמן הטיסה: "זה הדבר הכי חשוב בעולם"

זמן צפייה: 00:28

כיומיים אחרי מבצע החילוץ ההירואי של צה"ל, "מבצע ארנון", בו חולצו ארבעה חטופים ממחנה הפליטים נוסייראת שברצועת עזה אל שטח ישראל, צה"ל חשף הערב (שני) תיעוד של שלושת החטופים אלמוג מאיר ג'אן, שלומי זיו ואנדריי קוזלוב עולים אל המסוק לאחר שחולצו. החטופה נועה ארגמני, חולצה בעזרת מסוק אחר.

בתיעוד נראים השלושה עולים אל המסוק, בזמן שאחד הלוחמים מדווח: "ראשון עלה, שני, שלישי איתנו". במהלך הטיסה שוחחו הלוחמים עם השלושה והסבירו להם כי הם ינחתו בבית החולים שיבא תל השומר, שם יקבלו את פניהם. "כל הכבוד, זה הדבר הכי חשוב בעולם", אמרו.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2406101807' autoplay='0' credit='' desc='דובר צה"ל' poster='' kid='1_jdb0zqnm' duration='15']

נזכיר כי הארבעה חולצו על-ידי לוחמי שב"כ וימ"מ משתי נקודות שונות במבצע מיוחד בלב מחנה הפליטים. פעולות החילוץ החלו בשעות הבוקר המאוחרות, עם תקיפות אינטנסיביות במחנה הפליטים. הפלסטינים דיווחו על כוח מיוחד של צה"ל שהסתנן לנוסייראת, כאשר במקום התפתחו חילופי אש אינטנסיביים.

במסגרת המבצע נפל לוחם ימ"מ, פקד ארנון זמורה, במהלך חילופי אש עם מחבלים מבנה ממנו חולצו השלושה. שם המבצע, שנקרא תחילה "זרעי קיץ", שונה על שמו של זמורה.