בכיר חמאס לשעבר: "סינוואר מנהיג חבורת משוגעים שהרסה את עזה"

יוסף אלמנסי, לשעבר שר התקשורת בממשלת חמאס ברצועה, תקף בחקירתו בשב"כ את מנהיג חמאס בעזה: "הוא והחבורה שהוא מנהיג הרסו את הרצועה. חייבים להיפטר מהם. לסינוואר יש שיגעון גדולת". על הכסף לחמאס: "יש מימון שמגיע מאיראן לזרוע הצבאית - עבור החורבן". על מתקפת 7 באוקטובר: "כפירה, שיגעון. לא מתקבל על ההיגיון והדת"

זמן צפייה: 02:52

יוסף אלמנסי, לשעבר שר התקשורת בממשלת חמאס ברצועת עזה, במתקפה חסרת תקדים נגד הנהגת חמאס והעומד בראשה, יחיא סינוואר: "מדובר ‏בחבורת משוגעים שסינוואר מנהיג אותה. ‏הם הרסו את רצועת עזה. החזירו אותה לאחור 200 שנים". בחקירתו בשב"כ שתיעוד שלה פורסם הערב (ראשון) הוא אמר: "אנשים ברצועת עזה אומרים שסינוואר וחבורת המשוגעים שהוא מנהיג החריבו אותנו, חייבים להיפטר מהם".

עוד הוא אמר: "לא ראיתי אף אחד ברצועת עזה שתומך בסינוואר, אף אחד לא אוהב אותו. ‏יש אנשים שיום וליל מתפללים שהאל ישחרר אותנו ממנו. יש לו שיגעון גדלות. מרגיש שהוא מעל כולם. פועל רק כפי הוא חושב. הוא מקבל החלטות בלי להתייעץ עם אף אחד".

חרבות ברזל יוסף אלמנסי, שר התקשורת לשעבר בממשלת חמאס ברצועת עזה, בחקירת שב״כ
יוסף אלמנסי, שר התקשורת לשעבר בממשלת חמאס ברצועת עזה, בחקירת שב״כ | צילום: תקשורת שב״כ

על מימון חמאס אמר אלמנסי: "יש כסף עבור פרויקטים, ויש מימון שמגיע מאיראן לזרוע הצבאית של חמאס. הכסף הזה הוא עבור חורבן". הוא הוסיף: "7 באוקטובר זה ההפך מהאיסלאם. זה כפירה. שיגעון. מה שהם עשו זה לא מתקבל על ההיגיון, הדת, ולא על-ידי השכל. מי שאחראי על זה הם סינוואר וחבורתו. העצה שלי לאנשים בעזה - שיתנגדו לחבורתו של סינוואר. תנו לנו לחיות, לטפל באנשים. נבנה את עזה; זה ייקח זמן, הפצע גדול".