אחד החשודים ברצח הפלסטיני: דובר לשעבר של ח"כ סון הר-מלך

הוארך מעצרם של שני החשודים ברצח קוסאי מעטאן בן ה-19 ליד הכפר בורקה ביום שישי. אחר החשודים הוא אלישע ירד, דובר לשעבר של חברת הכנסת מעוצמה יהודית. החשוד המרכזי הוא יחיאל אינדור, שנפצע קשה מפגיעת אבן בראשו

זמן צפייה: 01:01

בית משפט השלום בירושלים האריך הלילה (ראשון) את מעצרם של שני העצורים החשודים ברצח הפלסטיני בן ה-19 קוסאי מעטאן בסמוך לכפר בורקה והתירו לפרסום את שמותיהם. השניים חשודים ברצח ממניע גזעני, כאשר יחיאל אינדור, שנפצע קשה לאחר הירי מפגיעת אבן בראשו, הוא החשוד המרכזי ואלישע ירד, הדובר לשעבר של חברת הכנסת לימור סון הר-מלך, הוא החשוד הנוסף.

מעצרם של השניים הוארך עד יום רביעי. על פי המשטרה, ישנו חשד חזק יותר נגד אינדור על רצח. נגד ירד יש ראיות חזקות יותר על שיבוש מהלכי חקירה ופחות על הרצח עצמו. המשטרה לא חקרה פלסטינים בשלב זה.

מחלקת המדינה האמריקנית הוציאה במהלך הלילה הודעת גינוי לאירוע וכן לפיגוע הירי בתל אביב וכינתה את שני המקרים מתקפות טרור. בהודעה על האירוע בבורקה נכתב כי "אנחנו מגנים בחריפות את מתקפת הטרור בידי מתנחלים ישראלים קיצוניים שהביאה למותו של פלסטיני בן 19".

Whatsapp Image 2023 08 06 At 0
ח''כ לימור סון הר-מלך והחשוד ברצח אלישע ירד | צילום: אריק מרמור, פלאש 90
Whatsapp Image 2023 08 05 At 2
קוסאי ג'מאל מעטאן, בן ה-19 שנורה למוות

אלישע ירד, החשוד ברצח, הוא דמות מוכרת בקרב נערי הגבעות והימין הקיצוני. הוא שימש כדובר של חברת הכנסת לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית במשך מספר חודשים עד שהחליט לוותר על התפקיד. הוא היה יעד של שב"כ בעבר והביע עמדות קיצוניות באופן תדיר. לאחר הפרעות בחווארה כתב בחשבון הטוויטר שלו כי צריך "למחוק את חווארה. עכשיו. בלי להתנצל ובלי לגמגם".

כמו כן, ח"כ סון הר-מלך השוותה אתמול בין החשודים ברצח לבין חן אמיר, סייר הביטחון שנרצח אתמול בפיגוע הירי בתל אביב. היא כתבה בחשבון הטוויטר שלה, ומחקה לאחר זמן קצר, כי "כאשר סייר בטחון בתל אביב מחסל מחבל הוא זוכה לתשואות מכל גורמי הבטחון אבל כשיהודי מגן על חייו בבנימין מפני המון ערבי הקם להורגו הוא נעצר בעודו פצוע".

Whatsapp Image 2023 08 06 At 0
אלישע ירד, החשוד ברצח הפלסטיני, בבית המשפט | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

האירוע התרחש בסמוך לכפר בורקה, באזור רמאללה, כאשר מתנחלים מהמאחז עוז ציון הגיעו לאזור הכפר בשעות הערב והחלו להתפתח עימותים עם הפלסטינים תושבי הכפר. אתמול הגיבו בצה"ל על הטענות כי הצבא התמהמה בהגעה למקום העימות והגיבו כי "הן לא נכונות ומציגות מצג שקרי".

בצה"ל אמרו עוד כי "מהתחקיר עולה כי ההתקהלות במרחב החלה בערב שישי באזור 19:00. באזור 20:07 התקבל דיווח פלסטיני ראשוני על חיכוך במרחב. כוחות צה"ל סרקו במרחב שהתקבל, ולא איתרו את החיכוך מאחר והמיקום שהתקבל היה שגוי. ב-20:52 התקבל לראשונה דיווח מאיש ביטחון אזרחי אודות חיכוך בין מספר פלסטינים לתושבי מאחז ‘עוז ציון׳. ב-21:09 לערך התקבל מיקום מדויק של העימות, וכוח צה"ל הגיע ב-21:20 למיקום האירוע, לאחר שבוצע ירי".

עם צאת השבת נמסר מטעם המתנחלים כי "עשרות פורעים מהכפר בורקאה תקפו באמצעות אבנים, אלות וזיקוקים באופן קשה קבוצת רועי צאן ומספר מתיישבים שהגיעו לסייע להם. אחד המתיישבים נפצע קשה, הובהל לבית החולים - שם נותח בראשו במהלך השבת. בשעה זו הוא מתאושש מהניתוח במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים שערי צדק כשהוא סובל מדימום מוחי ושברים בגולגולת. ליד מיטתו נמצאים שוטרים מימ"ר ש"י.

כמו כן, אחד המקורבים לחשודים, אריאל דנינו, תיאר בחשבון הטוויטר שלו את השתלשלות האירועים כפי שהוא מכיר אותם, ולטענתו אינדור נפגע מהאבן בראשו, לאחר שביצע את הירי שהרג את מעטאן.