הלוחם שנהרג בפיצוץ בבא"ח כפיר: רב"ט דניס זינובייב, בן 18 מפ"ת

החייל נהרג באסון שהתרחש בבסיס האימונים של חטיבת כפיר בבקעה, בעקבות פיצוץ נפל פצצת מטול רימונים, אותה אסף ככל הנראה במהלך תרגול בשטח. חייל נוסף נפצע באורח קשה ושני חיילים נפצעו באורח קל. צה"ל הודיע על עוצר אימונים זמני

זמן צפייה: 02:43

הותר לפרסום: רב-טוראי דניס זינובייב בן ה-18 מפתח תקווה הוא החייל שנהרג בפיצוץ הלילה (ראשון) בבסיס האימונים של חטיבת כפיר בבקעת הירדן, בעקבות פיצוץ נפל פצצת מטול רימונים. כך נמסר על ידי דובר צה"ל. המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות האירוע. בסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית.

חברו של רב"ט דניס זינובייב ז"ל סיפר עליו לחדשות 13: "הוא היה בן אדם יחסית שקט, בן אדם שאתה מדבר איתו כמה משפטים וזה עושה לך את היום. גם עם השקט שלו, הוא היה אדם מאוד דומיננטי. הוא היה שקט ומופנם".

רב-טוראי דניס זינובייב, נהרג בבא''ח כפיר
רב-טוראי דניס זינובייב, נהרג בבא''ח כפיר | צילום: דובר צה''ל

מפקד זרוע היבשה, האלוף תמיר ידעי, הנחה על הקמת ועדת מומחים בראשות אלוף-משנה חנוך דאובה. בנוסף, יתקיים בצה"ל עוצר אימונים וסריקות נפלים, תחמושת ואמצעי לחימה. האימונים יחודשו עם סיום הסריקות והשלמת שיעורים למפקדים ולחיילי צה"ל בנושא.

המפקדים בבסיס בקעות נדהמו לגלות היום עוד רימון רסס 40 מ"מ שנלקח למגורי החיילים בבסיס, בחדר סמוך לחדר שבו אירע הפיצוץ, ומתברר שבפלוגה היו מספר ארועי בטיחות בנשק, שבמזל לא הסתיימו בנפגעים.

מצבו של החייל שנפצע בעקבות המקרה מוסיף להיות קשה, והוא מאושפז ביחידת הטראומה בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים. מבית החולים נמסר כי החייל פונה על ידי מסוק, ונמצא בהכרה מלאה. בנוסף נפצעו עוד שני חיילים במצב קל שפונו לבית החולים שיבא תל השומר, ובהמשך היום שוחררו לבתיהם.

הפצוע הקשה הוא עולה חדש מניו יורק שהתגייס לפני כחמישה חודשים לחטיבת כפיר. הוא עלה לישראל בשנה שעברה במסגרת פרויקט צופים גרעין צבר, פרויקט הדגל של תנועת הצופים אשר מלווה חיילים בודדים מכל רחבי העולם בדרך לגיוסם בצה"ל כחיילים בודדים. צוותי של גרעין צבר מלווים אותו מרגע המקרה בבית החולים ותומכים בו, כאשר הם יצרו קשר עם הוריו שהזמינו מיד טיסה ארצה מארצות הברית, זאת בעוד המשפחה המאמצת שלנו מקיבוץ טללים שבנגב הגיעה לבית החולים כדי לשהות לצדו.

זירת הפיצוץ בבסיס צה''ל
זירת הפיצוץ בבסיס צה''ל

לפי תחקיר ראשוני של האירוע, סמוך לחצות בזמן שהחיילים היו בשעת ט"ש (טרום שינה) נשמע פיצוץ בחדר מגורים בו נכחו שבעה חיילים במתחם האימון המתקדם של בא"ח כפיר. כוחות רפואה של הבא"ח הגיעו ראשונים והחלו פעולות החייאה, שבתומן נאלצו לקבוע את מותו של אחד החיילים.

הפיצוץ ככל הנראה אירע מנפל פצצת מטול מקל"ר M-203, ארבעים מ"מ עם רסס, שיורים באמצעות התקן מיוחד בנשק, אותה ככל הנראה אסף החייל ההרוג במהלך תרגיל בשטח במהלך השבועות האחרונים - שכן מדובר בתחמושת שלא נופקה לפלוגה. בחקירה ראשונית של החיילים הם טוענים כי לא ראו את החייל אוסף את הפצצה.

התחמושת לא התפוצצה בנשק של החייל וכנראה התפוצצה בעקבות מכה שקיבלה בתיקו של החייל, ואנשי המז"פ שחוקרים את האירוע מעריכים כי לא היה מדובר במשחק בנשק, שכן גם התרמיל נמצא והוא לא נקור.