המבצע בשיפא: כ-140 מחבלים חוסלו, נלכדו חוטפים מ-7 באוקטובר

כ-140 מחבלים חוסלו בחילופי האש, ויותר מ-600 נעצרו - בהם גם חוטפים מ-7 באוקטובר. על-פי הערכות, בבית החולים עדיין מסתתרים כ-20 מחבלים בכירים. צה"ל: "המחבלים הופתעו לחלוטין, לא חשבו שצה"ל יחזור לביה"ח ברמדאן"

זמן צפייה: 00:45

פרטים חדשים על מבצע "ניתוח מקומי" שיפא:  במהלך המבצע במתחם בית החולים חוסלו כ-140 מחבלים בחילופי אש, ויותר מ-600 נעצרו - כך נמסר היום (חמישי) מדובר צה"ל. במבצע נלכדו גם מחבלים שחטפו ישראלים ב-7 באוקטובר, והם הועברו לחקירה. על-פי ההערכות בצה"ל, במתחם בית החולים עדיין מסתתרים כ-20 מחבלים בכירים. כמו כן, הכוחות ממשיכים לחפש גופות חטופים במתחם בית החולים.

המבצע שהחל לפני שלושה ימים יצא לדרך תחת "תחבולות ומעטה חשאיות", ובו משתתפים חטיבת השריון 401, שייטת 13, לוחמי ורכזי שב"כ, ובפיקוד אוגדה 162. לפי צה"ל, "באזור השעה 02:15 בלילה, יצאו הכוחות לדרך. ב-02:31 בית החולים "שיפא" כבר היה מכותר לחלוטין על-ידי הכוחות. המחבלים הופתעו לחלוטין, אף אחד מהם לא הצליח לברוח מבית החולים. המחבלים ראו בשיפא מקום בטוח, והם לא חשבו שצה"ל יחזור אליו במהלך חודש הרמדאן. הם הניחו שכוחות צה"ל ממוקדים במקומות אחרים". בצה"ל מעריכים כי המבצע צפוי להימשך עוד מספר ימים.

פעילי הג'יהאד האיסלאמי שהסתתרו בביה"ח קיבלו החלטה להיכנע לכוחות צה"ל, ביניהם גם בכירים שהועברו לחקירה של שירות הביטחון הכללי. אחד הבכירים שנכנעו הוא חואסם סלאמה, אחראי תיק התצפיות בחטיבת עזה, ואחיו ואסם סלאמה, אחראי מערך ההסברה הקרבית בעזה של הג'יהאד האסלאמי.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2403211626' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='הערכת מצב של מפקד אוגדה 162 ומפקד שייטת 13' poster='' kid='1_e63ijbfa' duration='8']

בין העצורים ישנם גם שלושה בכירים במטה הגדה של חמאס, אשר מכווינים פעילות טרור מיהודה ושומרון והועברו לחקירת שב"כ: עמר עצידה, ראש ועדת שכם האחראי על פעילות טרור של חמאס בגזרה, מחמוד קואסמה, מהמתכננים והמממנים של חטיפת שלושת הנערים ב-2014, וחמדאללה חסן עלי שקידם בשנים האחרונות פעולות טרור בשטחים.

חלק מהמחבלים הבכירים שאותרו במרחב ביה"ח שיפא בעזה צה"ל ג'יהאד אסלאמי-פלסטיני
חלק מהמחבלים הבכירים שאותרו במרחב ביה"ח שיפא בעזה | צילום: דובר צה"ל

בנוסף, במהלך הלחימה המרחב בית החולים, כוחות צה"ל איתרו מסמכים מודיעיניים ומחשבים רבים, וגם אמצעי לחימה רבים, ביניהם טילי RPG, מטענים, קלצ'ניקובים. עוד אותרו בסריקות בשיפא מעטפות כסף שחמאס העביר לפעילים, ו-11 מיליון שקלים נתפסו והוחרמו. בשעות האחרונות זוהו חמש היתקלויות עם מחבלים במתחם בית החולים, ביניהן היתקלות בתוך המבנה המרכזי ב"שיפא" מול ארבעה מחבלים, לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2403211627' autoplay='0' credit='אלעד מלכה' desc='שר הביטחון גלנט בשיחה עם תצפיתניות ולוחמות איסוף' poster='' kid='1_s8359sob' duration='269']

מוקדם יותר היום, שר הביטחון יואב גלנט ביקר בגדוד האיסוף הקרבי "נשר" של אוגדת עזה, ושוחח עם תצפיתניות ולוחמות איסוף קרבי. הוא אמר: "הפעולה בשיפא הייתה פעולה מפתיעה, אף אחד לא ציפה שנעשה את מה שעשינו. זו הייתה הסתערות אל מקום שלפני חצי שנה לקח לנו חודש להגיע אליו - ועכשיו עשינו את זה בפעולת בזק של כוחות קומנדו עם כוחות חי"ר, ולאחר מכן כוחות כבדים. תוך דקות הם התייצבו בנקודה, ולכדו את המחבלים שעכשיו מתעסקים בלראות את עתידם - או שייכנעו או שימותו בעמדות שלהם. נחסל את כולם, אחד אחד, אין פשרות במלחמה הזאת".