צה"ל חשף מסמכים: "חמאס מסתיר הרג תושבים משיגורים כושלים"

דובר צה"ל בערבית חשף מסמכים מהשנים האחרונות, המעידים על כך שחמאס והג'יהאד האסלאמי מסתירים הרג של תושבים עזתים שנגרם מנפילת רקטות בשטח הרצועה. מהמסמכים עולה שיטת פעולה קבועה: הסתרת המידע מעיני הציבור והטלת האשמה על ישראל

זירת פיצוץ ברצועת עזה
זירת פיצוץ ברצועת עזה | צילום: רויטרס

דובר צה"ל בערבית, סגן-אלוף אביחי אדרעי, חשף היום (שבת) מסמכים של חמאס שמעידים על כך שארגוני הטרור בעזה משתפים פעולה כדי להסתיר הרג של תושבים ברצועת עזה שנגרם משיגורים כושלים של רקטות שנופלות בתוך תחומי הרצועה הרצועה, תוך מאמץ להגן על פעילי הטרור, ולא על האזרחים.

במסמך מודיעיני פנימי של הזרוע הצבאית של חמאס משנת 2020, נחשף כי בארגון הטרור מודעים לאחוז הגבוה של השיגורים הכושלים ע"י הג'יהאד האסלאמי ולסכנה שהם מהווים לבתים שמשגרים מסביבתם, ואף פנו אליו בבקשה לא להציב משגרים ליד פעילי חמאס כדי לא לסכן אותם, בעוד שהם משגרים מתוך בתי ספר, בתי חולים וגני ילדים.

מסמך שמעיד על הסתרת הרג אזרחים משיגורים כושלים ברצועה
מסמך שמעיד על הסתרת הרג אזרחים משיגורים כושלים ברצועה | צילום: דובר צה"ל

מסמך נוסף משנת 2022 של מחלקת התיאום הצבאי של חמאס מתאר איך פלוגות ירושלים של הג'יהאד, שביצע שיגור כושל שגרם לנפגעים במהלך מבצע "עלות השחר", הסתיר את העניין והציע להציג את האירוע כנפילה של מיירט כיפת ברזל כדי להאשים את ישראל.

בין היתר מופיעים במסמך שמותיהם של שבעה הרוגים מפגיעה של רקטה מקומית סמוך למסגד עמד אל-עקל בג'באליה, ומופיע שמה של פאטמה עאיד עבד אלפתח עביד שנהרגה משיגור כושל בבית חאנון.

מסמך שמעיד על הסתרת הרג אזרחים משיגורים כושלים ברצועה
מסמך שמעיד על הסתרת הרג אזרחים משיגורים כושלים ברצועה | צילום: דובר צה"ל

על אף שבדו"חות של חמאס רשום בבירור שהם נהרגו משיגורים כושלים, בדו"ח של משרד הבריאות העזתי שמסכם את ההרוגים מתקיפות צה"ל ממבצע "עלות השחר" ארגוני הטרור שיקרו ביודעין ורשמו שהם שנהרגו מתקיפה ישראלית. צה"ל שם את ידיו על דו"חות נוספים רבים שמראים עד כמה מודעים ארגוני הטרור לתוצאות של השיגורים הכושלים, אך שיטת הפעולה ברורה - להסתיר את המידע ולהאשים את ישראל.

דובר צה"ל הוסיף כי גם במלחמה הנוכחית נרשם אחוז משמעותי של ירי כושל שבוצע על ידי חמאס והגי'האד האסלאמי. על פי הנתונים, כ-11% מהשיגורים שביצעו ארגוני הטרור לעבר ישראל מאז 7 באוקטובר נפלו בשטח הרצועה. כזכור, בתחילת המלחמה האשימו את ישראל בהפצצת בית החולים אלמעמדאני, אך המודיעין הישראלי הוכיח בצורה חד משמעית כי מדובר בשיגור כושל של הגא"פ, שגרם למאות הרוגים.