השיגור לקיסריה - וההערכה: "3 הכטב"מים כוונו לבית נתניהו"

בצה"ל מעריכים שלושת השלושה ששוגרו על-ידי חיזבאללה מלבנון אתמול - כוונו לבית נתניהו בקיסריה. בינתיים, על רקע המטחים הכבדים, צה"ל צפוי להגיב בתקיפות על הרחבת הירי של חיזבאללה בימים האחרונים

זמן צפייה: 01:27

ביום שאחרי שיגור שלושה כטב"מים לבית ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה, בצה"ל מעריכים הערב (ראשון) כי כל השלושה כוונו למעון שבו מתגוררת המשפחה - שלא שהתה במקום באותה עת. שגרירות איראן באו"ם אמרה לכלי תקשורת בארה"ב כי הרפובליקה האיסלאמית לא הייתה מעורבת, וכי "חיזבאללה אחראי".

בתוך כך, בישראל מקווים להשלים בחודשים הקרובים מענה טוב יותר לכטב"מים. בינתיים, צה"ל צפוי להגיב בתקיפות על הרחבת הירי של חיזבאללה בימים האחרונים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2410191320' autoplay='0' credit='' desc='נתניהו: "שום דבר לא ירתיע אותנו"' poster='' kid='1_5zu9x9px' duration='24']

שעות לאחר השיגור פרסם ראש הממשלה הודעה, שבה אמר כי "שלוחיה של איראן שניסו היום להתנקש בחיי ובחיי רעייתי עשו טעות מרה. זה לא ירתיע אותי ואת מדינת ישראל להמשיך את מלחמת התקומה נגד אויבינו כדי להבטיח את ביטחוננו לדורות".

נתניהו הוסיף: "אני אומר לאיראנים ולשותפיהם בציר הרשע: כל מי שפוגע באזרחי מדינת ישראל, ישלם על כך מחיר כבד. נמשיך לחסל את המחבלים שלכם, נחזיר את חטופינו מעזה, נשיב את תושבינו בצפון. נשיג את כל מטרות המלחמה שהצבנו, ונשנה את המציאות הביטחונית באזורנו לדורות".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2410191333' autoplay='0' credit='נמרוד הופשטטר לחדשות קיסריה' desc='סביבת מעון נתניהו, אתמולposter='' kid='1_6f9yvsar' duration='137']

בשל האירוע הופעלו אזעקות בתל אביב ובהרצליה - ללא התרעות בפלטפורמות של פיקוד העורף. יחד עם הכטב"ם שפגע, שוגרו שני כלי טיס נוספים - והם יורטו.בתוך כך, אזעקות הופעלו בחיפה ובקריות, ודקות לאחר מכן, בשורת יישובים בגליל המערבי. רקטה פגעה בקריית אתא - וגרמה לפצוע קל. במקביל, דווח על פגיעה גם בשלומי - ועל פצוע קל מרסיסים. כמו כן, 4 רקטות נפלו בימת הכנרת - ולפנות בוקר כטב"ם התרסק בגולן, ללא נפגעים.