תא"ל במיל' משה אדרי מונה ליו"ר הוועדה לאנרגיה אטומית

רה"מ בנט הודיע על מינויו של אדרי, שמכהן כיום כממונה על האמצעים המיוחדים וכממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון, כמחליפו של זאב שניר שיסיים את תפקידו בקרוב. ב-31 שנותיו בצה"ל היה אדרי מפקד הכוחות המיוחדים בחיה"א וראש חטיבת האמצעים המיוחדים במטכ"ל. "האדם הנכון בזמן הנכון"

תא"ל במיל' משה אדרי
תא"ל במיל' משה אדרי | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע היום (רביעי) על מינויו של תא"ל במיל' משה אדרי לתפקיד יו"ר הוועדה לאנרגיה אטומית, אשר אחראית על פעילותה של ישראל בתחום הגרעין. המינוי יכנס לתוקף ביולי 2022, ואדרי יחליף את יו"ר הוועדה הנוכחי, זאב שניר, אשר מכהן בתפקיד מאז שנת 2015.

אדרי בן ה-59 מכהן כיום כממונה על האמצעים המיוחדים וכממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון. בצה"ל כיהן אדרי 31 שנים בשורת תפקידים בכירים, בהם מפקד הכוחות המיוחדים בחיל האוויר (669 ושלד"ג), מפקד בסיס בחיל האוויר וראש חטיבת האמצעים המיוחדים במטכ"ל.

עם שחרורו מצה"ל בשנת 2011 כיהן אדרי במשך כשלוש וחצי שנים כראש מערך בוועדה לאנרגיה אטומית, ולו תואר ראשון בלימודי המזרח התיכון ואפריקה מאוניברסיטת חיפה, ותואר שני במדיניות ציבורית מאוניברסיטת בר אילן.

רה"מ בנט מסר: "משה אדרי הוא האדם הנכון בזמן הנכון. ביצועיו המרשימים, הבנתו המעמיקה ונכונותו להירתם לכל משימה ברמה הלאומית, הותירו עליי רושם עמוק עוד בתפקידי כשר הביטחון. על כן, החלטתי למנותו לתפקיד יו"ר הוועדה לאנרגיה אטומית, אשר אין צורך להכביר במילים לגבי חשיבותו. אני מאחל למשה הצלחה רבה, אין לי ספק כי יעמוד באתגרים ובמשימות הכבירות שהמציאות האזורית מזמנת".

שר הביטחון בני גנץ הגיב למינוי בחשבון הטוויטר שלו, וכתב: "מלבד התפקיד השוטף שלו במשרד הביטחון שהשתיקה יפה לו - אדרי מוביל כממונה על ההתגוננות מהלכים אופרטיביים קריטיים להצלחת המאבק בקורונה. אני מברך את ראש הממשלה בנט על בחירה באדם הראוי והמתאים להמשיך לשמור על ביטחון ישראל".