צה"ל הודיע רשמית: מוחמד דף חוסל בתקיפה בח'אן יונס

יממה אחרי חיסולו של אסמאעיל הנייה בלב טהרן, דובר צה"ל הודיע באופן רשמי על חיסולו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס בתקיפה האווירית שבוצעה לפני כשלושה שבועות בח'אן יונס, זאת בעקבות מידע מודיעיני מאומת לפיו נקבע כי הוא אכן נהרג בתקיפה. גלנט: "צעד גדול בדרך למיגור החמאס"

זמן צפייה: 03:35

יממה אחרי חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה בלב טהרן, דובר צה"ל הודיע היום (חמישי) באופן רשמי על חיסולו של מוחמד דף, ראש הזרוע הצבאית של ארגון הטרור, בתקיפה שבוצעה בח'אן יונס לפני כשלושה שבועות.

בצה"ל היו אופטימיים בנוגע להצלחת החיסול כבר מהרגע הראשון, אך היו זהירים לאור כמות הפעמים שדף שרד ניסיונות חיסול, והבוקר הגיע מידע מודיעיני מאומת לפיו נקבע כי הוא אכן נהרג בתקיפה האווירית שבוצעה ב-13 ביולי, בה חוסל גם מפקד חטיבת ח'אן יונס ראפע סלאמה.

שר הביטחון יואב גלנט העלה לחשבון הטוויטר שלו תמונה בה הוא מסמן "X" על תמונתו של דף, וכתב: "חיסולו של רב המרצחים מוחמד דף - ״בן לאדן של עזה״ בתאריך 13.07.24, הוא צעד גדול בדרך למיגור החמאס כארגון צבאי ושלטוני, ולהשגת מטרות המלחמה שהצבנו. הפעולה האיכותית והמדויקת בה חוסל התאפשרה שיתוף הפעולה המיטבי בין צה״ל לשב״כ והעומדים בראשם. תוצאות הפעולה מבהירות שהחמאס הוא ארגון בפירוק, וכי על המחבלים לבחור בין כניעה למוות. מערכת הביטחון תרדוף את מחבלי החמאס - ממתכנני הטבח ועד למבצעיו, ולא תשקוט עד להשלמת המשימה".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסר: "מברך את צה"ל, שב"כ וכוחות הביטחון, על חיסולו המוצלח של מוחמד דף. הישג צבאי חשוב מאין כמותו. את ההישגים הצבאיים צריך לתרגם להישגים מדיניים אסטרטגיים ולעשות הכל בשביל להשיב את החטופים הביתה. עכשיו".

שרד 7 ניסיונות חיסול, תכנן עם סינוואר את הטבח: זה מוחמד דף

בן הפליטים שהפך למיליארדר ורב מרצחים: אסמאעיל הנייה - פרופיל

מוחמד דף. חוסל
מוחמד דף. חוסל | צילום: דובר צה"ל
אזור התקיפה בניסיון החיסול של מוחמד דף
אזור התקיפה בניסיון החיסול של מוחמד דף | צילום: דובר צה"ל

ממידע מאחורי הקלעים שפורסם ב"ניו יורק טיימס" עלה כי במשך השבועות שקדמו לפעולה, ישראל עקבה אחרי וילה מוקפת בעצי דקל באזור ח'אן יונס, אליה חיכו שיגיע סלאמה, שלמשפחתו היא שייכת. עם זאת, בישראל ידעו כי דף מקורב לסלאמה, סגנו, והאמינו בסבירות גבוהה כי יכול להיות שגם דף בעצמו יגיע אליה, וחיכו להזדמנות.

לדברי המקורות ששוחחו עם "ניו יורק טיימס", ישראל השתמשה לפחות בחמש פצצות מונחות מדויקות, מתוצרת ארצות הברית, במהלך התקיפה, באזור המוואסי שאותו הגדירה ישראל כהומניטרי המשמש מחסה לפלסטינים שפונו מבתיהם במהלך הלחימה.

ראפע סלאמה ומוחמד דף
מוחמד דף וראפע סלאמה

בישראל האמינו שלאור האמון המוחלט שנתן דף בסלאמה, יגיע הרגע שבו יעלה מהמנהרות וייצטרף אליו בווילה. ביום שבת, קצת אחרי השעה 10:00, קיבלה ישראל את ידיעת הזהב שדף נצפה עם סלאמה באזור הווילה, ובמערכת הביטחון לא המתינו, והזניקו את מטוסי חיל האוויר לתקיפה.

חיסול אסמעיל הנייה
אסמאעיל הנייה | צילום: רויטרס

אתמול חוסל אסמאעיל הנייה בטהראן, שעות לאחר חיסולו של "רמטכ"ל חיזבאללה" פואד שוכר בלב ביירות. ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הצהרה אחרי החיסולים בלבנון ובאיראן - מבלי להתייחס להנייה: "ימים מאתגרים לפנינו. נגבה מחיר כבד מאוד על כל תוקפנות - מכל זירה".