צה"ל הרס את בית המחבל שרצח את רונן חנניה בקריית ארבע

צה"ל הרס את ביתו של מוחמד ג'עברי, שרצח בירי את רונן חנניה, תושב קריית ארבע בן 50, באוקטובר אשתקד. חנניה פונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים כשהוא פצוע אנושות - אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. בנו בן ה-19 נפצע קל בפיגוע

זמן צפייה: 02:50

כוחות הביטחון הרסו הבוקר (חמישי) את ביתו של מוחמד ג'עברי, המחבל שביצע את פיגוע הירי בקריית ארבע לפני כשלושה חודשים, שבו נרצח רונן חנניה זכרו לברכה ושלושה נוספים נפצעו. הפעילות הסתיימה ללא אירועים מיוחדים והכוחות נערכים ליציאה מהאזור.

מצה"ל נמסר כי "כוחות צה"ל ומג"ב הרסו את בית המחבל מוחמד ג'עברי בעיר חברון שבמרחב חטיבת יהודה. המחבל ביצע ב-29 באוקטובר 2022, פיגוע ירי סמוך לחסם "אשמורת" שבחברון, שבו נרצח רונן חנניה ז"ל ונפצעו אזרחים נוספים. הבית נהרס לאחר שעתירה שהוגשה לבית המשפט העליון נגד ההליך נדחתה".

ממועצת קריית ארבע-חברון אמרו בתגובה על הריסת בית המחבל: "מברכים את כוחות הביטחון שהרסו את ביתו של המחבל הנבזה, התגובה שלנו לאירועי טרור צריכה להיות חדה יותר ומהירה יותר. מאז הרצח המזעזע נולדו בקריטית ארבע-חברון עוד עשרות ילדים, הגיעו משפחות חדשות והמועצה תמשיך לגדול ולהתפתח".

רונן חנניה
רונן חנניה | צילום: באדיבות המשפחה

חנניה, תושב קריית ארבע בן 50, נפצע אנושות מירי המחבל באוקטובר אשתקד. הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. בנו בן ה-19 נפצע קל בפיגוע.

דניאל סיפר לחדשות 13 אחרי הפיגוע: "נכנסנו לחנות פלסטינית בחברון. אנחנו תמיד נכנסים לשם. יצאנו מהחנות והמחבל פתח באש. אבא שלי נפגע לידי, ואני נפגעתי ביד מרסיסים. בהתחלה חשבתי שזה זיקוקים, ואז הבנתי שיורים על האוטו. לא נכנסתי לראש שזה פיגוע עד שראיתי את המחבל על הרצפה. אחד העובדים שם עזר לי לחבוש את היד".

"ראיתי שאבא מחוסר הכרה, אבל האמנתי שכוחות ההצלה יצילו אותו", הוסיף הבן, "הבנתי שהוא פצוע קשה, ידעתי שהוא נפטר אבל לא רציתי לספר את זה לעצמי. הוא היה כמו חבר בשבילי, אני בן יחיד. השבוע היה אמור לחגוג 50. הייתי מחובר אליו מאוד, כמו חבר לנפש. לא נפרדנו לשנייה. הוא נרצח על קידוש השם".