גלנט בהערכת מצב: "חיזבאללה מרגיש רדוף, הפעולות יימשכו"

לאחר נאום נסראללה בעקבות פיצוצי הביפרים ומכשירי הקשר בלבנון, ולקראת הרחבה אפשרית של הלחימה בגזרה הצפונית, שר הביטחון קיים דיון ביטחוני עם הרמטכ"ל ובכירים בצה"ל. במהלך הדיון אמר: "זהו שלב חדש במלחמה, יש בו הזדמנויות משמעותיות אך גם סיכונים כבדי משקל"

זמן צפייה: 02:18

לאחר פיצוצי הביפרים ומכשירי הקשר בלבנון, המיוחסים על פי דיווחים זרים לפעולות שביצעה ישראל, שר הביטחון יואב גלנט קיים הערב (חמישי) דיון עם הרמטכ"ל הרצי הלוי, בנוגע לאפשרויות השונות להתפתחות המערכה נגד חיזבאללה בגבול הצפון.

"אנו מקיימים בימים האחרונים סדרה של דיונים חשובים. זהו שלב חדש במלחמה, יש בו הזדמנויות משמעותיות אך גם סיכונים כבדי משקל", אמר השר גלנט, "חיזבאללה נמצא בתחושה של נרדפות ורצף הפעולות הצבאיות שלנו יימשך. היעד שלנו הוא להחזיר את תושבי הצפון אל בתיהם בביטחון. ככל שחולף הזמן חיזבאללה ישלם מחיר הולך וגובר". עוד הוסיף: "במקביל, נמשיך ונקיים את המאמץ להשיב את החטופים אל בתיהם ולמוטט את חמאס".

Whatsapp Image 2024 09 19 At 1
השר יואב גלנט בדיון הביטחוני | צילום: שירה קינן

בדיון הביטחוני השתתפו גם מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל׳) אייל זמיר, סגן הרמטכ״ל אלוף אמיר ברעם, ראש אגף המבצעים אלוף עודד בסיוק, ראש אמ״ן אלוף שלומי בינדר, ראש אגא״ס אלוף אליעזר טולדנו, ראש אבט״ם תא״ל (מיל׳) דרור שלום, רח״ט מחקר תת-אלוף אופיר מזרחי-רוזן, סגן ראש השב״כ וגורמים בכירים במוסד.

דר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי בדיון
צילום: שירה קינן

מוקדם יותר הערב, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם לראשונה מאז שתי המתקפות החריגות, וקבע כי ישראל "חצתה את כל הקווים האדומים" כשפוצצה אלפי ביפרים ומכשירי קשר: "חלק מהביפרים התפוצצו בבתי חולים, בתי מרקחת, שווקים, בתים וחנויות. מספרי הנפגעים גדולים מאוד ויתבררו עם הזמן". לדברי נסראללה, יותר מ-4,000 ביפרים חולקו לאנשי חיזבאללה: "ישראל ניסתה לרצוח אלפי בני אדם בדקה". הוא הדגיש: "ספגנו מכה היסטורית וחסרת תקדים. ניתן לומר שזו הכרזת מלחמה". הוא הוסיף: "הגברנו כוננות בכל היחידות ואנו נערכים לכל התרחישים. העונש יהיה הולם".

בפנייה לנתניהו וגלנט הוסיף: "לא תוכלו להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם, כי אנחנו לא נעצור עד שתסתיים המלחמה בעזה". במקביל לנאום, דווח על מטוסי קרב שנצפו בשמי ביירות: "בומים על-קוליים נשמעו".

נסראללה בנאום
נסראללה בנאום | צילום: רויטרס

מוקדם יותר פרסם איברהים אל-אמין, עורך "אל-אח'באר" הלבנוני – שידוע כשופר של חיזבאללה – מאמר בעקבות סדרת הפיצוצים תחת הכותרת "ישראל רוצה להשמיד את חיזבאללה". אל-אמין ציין כי מדובר ב"מבצע הריגול הגדול ביותר בתולדות הסכסוך", והוסיף כי המהלך חשף עד כמה חדיר ארגונו של נסראללה – אך הדגיש: "לאורך השנים הצליח חיזבאללה ושאר מנגנוני הביטחון בלבנון לפרק מאות רשתות ריגול של האויב". לדבריו, "מדובר בסוג של מלחמת השמדה" של ישראל נגד חיזבאללה.