גלנט: "חמאס על סף פירוק; דינם של בכיריו - כניעה או מוות"

בהצהרה שנשא הערב, שר הביטחון שיגר איומים לעבר בכירי חמאס והתייחס להמשך הלחימה ברצועת עזה: "עם פתיחת המלחמה, קבענו שתי מטרות - לפרק את חמאס ולהחזיר את החטופים. אני מבטיח שנעמוד בשתי המשימות". בפנייה למחבלי חמאס: "אני קורא לאותם גדודים ולמפקדים שלהם להיכנע, אם לא- דינכם נגזר". בנוסף הודה על התמיכה האמריקנית: "בעזרת ארצות הברית נצליח, מודים לנשיא ביידן"

שר הביטחון יואב גלנט

בהצהרה שנשא הערב (שני), שר הביטחון יואב גלנט התייחס להתקדמות הלחימה - כחודשיים לאחר שבת השחורה. "היום חיילי צהל מדליקים נרות במאות נקודות ברחבי הרצועה בצפון ובדרום. זו מלחמה צודקת שננצח בה", אמר גלנט, והבטיח: "זה ילך ויתגבר ויגיע אל כל הנקודות אליהן אנחנו רוצים להגיע ברצועה". באיום ישיר על בכירי חמאס אמר: "דינו של ראש חמאס, של סינוואר או כל מפקד בכיר אחר בחמאס, הוא אותו דין - להיכנע ללא תנאי או למות".

"עם פתיחת המלחמה, קבענו שתי מטרות - לפרק את חמאס ולהחזיר את החטופים. אני מבטיח שנעמוד בשתי המשימות", הוסיף שר הביטחון, "אנחנו מתקדמים בקרבות, מעמידים הישגים, מכתרים מעוזים אחרונים של חמאס בג'באליה ובשג'עיה. הגדודים שלהם נחשבו בלתי מנוצחים, גרעינים קשים שהוכנו במשך חודשים ושנים להילחם בנו. הם נמצאים על סף פירוק. כמות הנכנעים שיוצאים משם מלמדת על מה שקורה. כאשר הם יוצאים החוצה מהבונקרים, הם אומרים לנו, 'חסר לנו נשק, אין לנו אוכל, אנחנו יודעים שהמפקדים שלנו בגדו בנו - הם עמוק מתחת לאדמה, ואותנו שלחו אל מותנו'".

מחבלי חמאס מניחים את הנשק
מחבלי חמאס מניחים את הנשק ונכנעים

עוד אמר: "בין אלה שנכנעים יש גם מחבלים שהשתפו במתקפת 7 באוקטובר, יצאו למסעות רצח, הרגו ילדים, אנסו נשים. הם נמצאים במצב שיש להם רק שתי אפשרויות - למות או להיכנע. אנחנו לקראת נקודת שבירה בצפון הרצועה ובעיר עזה. דינם של הגדודים האחרים שנלחמים נגדנו אותו דין - נפרק אותם. גם בח'אן יונס ובסביבותיה. אני קורא לאותם גדודים ולמפקדים שלהם להיכנע. אם לא תיכנעו - דינכם נגזר".

בהמשך דבריו ביקש גלנט להכיר תודה על התמיכה האמריקנית בישראל: "אני רוצה להודות לידידתנו ארה"ב, היא מגלה גדלות נפש. אנחנו רואים את השוויון והזהות בערכים ובאינטרסים. אנחנו בחזית העולם, במלחמה של בני האור בבני החושך, של המכבים באויביהם. בעזרת ארה"ב נצליח. אני מודה על הסיוע הצבאי, הביטחוני והמדיני לנשיא ביידן ולמזכיר ההגנה לויד אוסטין. הם מתגלים כחברים אמתיים בשעות קשות".

השר גלנט עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין בבור בקריה
השר גלנט עם מזכיר ההגנה לויד אוסטין בבור בקריה | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

לסיום הוסיף: "אי אפשר לקרוא ביד ימין להשמדת חאמס, הדאעש של עזה, וביד שמאל לקרוא לעצירת האש. צריך להחליט. וההחלטה פשוטה, היא ערכית. אי אפשר לחיות בשכנות לרשע הזה. אני דורש שוב מארגון הצלב האדום לעמוד במה שמצופה ממנו. הגענו להסכמה שיהיו ביקורים אצל החטופים. אני קורא להם ללכת ולהביא אות חיים מחטופינו. זה המעשה ההומניטרי הבסיסי. זו חובתכם, תעמדו בה".