צה"ל: כ-85% מהלוחמים שנזקקו לסיוע נפשי - שבו להילחם

חיל הרפואה יחנוך מחר מרכז חדש לבריאות הנפש, ובו, בין היתר - מרפאה לטיפול בפוסט-טראומה. על פי נתוני החיל, מעל 1,700 חיילים קיבלו טיפול נפשי מתחילת המלחמה - ורובם המוחלט חזר לשדה הקרב. כ-30 אלף לוחמים עברו שיחות עם קב"ן וכמעט 3,500 פנו לקווי סיוע טלפוני. ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה: "מודעים להשפעת המלחמה על הנפש, מחויבים לבריאותם של משרתי צה"ל"

זמן צפייה: 01:04

כ-85% מהלוחמים שנזקקו לטיפול - חזרו ללחימה, כך פרסם היום (רביעי) דובר צה"ל. על-פי ההודעה, עשרות קציני בריאות הנפש נכנסו לרצועת עזה על מנת להעניק מענה ראשוני ללוחמים שחוו "אירועים מורכבים", זאת לבקשת המפקדים. בנוסף, נפתח בצה"ל מוקד טלפוני לבריאות הנפש שזמין 24/7.

כמו כן, מחר ייחנך בחיל הרפואה מרכז חדש לשירותי בריאות הנפש, ובו, בין היתר, מרפאה לטיפול בפוסט-טראומה למשרתים בסדיר, ויחידה חדשה בשם 'ליאת', המורכבת ממטפלים אזרחים שתפקידם "לתת מענה רגשי זמין ואיכותי" למשרתי קבע בשנת הקבע הראשונה והשנייה.

נתוני מערך בריאות הנפש חיילים לוחמים חרבות ברזל
נתוני מערך בריאות הנפש | צילום: דובר צה"ל

על פי נתוני צה"ל, מתחילת המלחמה, כ-1,730 טופלו בידי צוות לתגובות קרב. כ-85% מהם, כאמור, חזרו ללחימה. כ-30 אלף לוחמים עברו שיחות עם קב"ן. כמו כן, מערך בריאות הנפש בחיל הרפואה עדכן כי כמעט 3,500 שיחות בוצעו לקווי סיוע טלפוני.

תיעוד: פעילות מערך בריאות הנפש בלחימה חרבות ברזל חיילים לוחמים פוסט טראומה טיפול
תיעוד: פעילות מערך בריאות הנפש בלחימה | צילום: דובר צה"ל

מישל ינקו, ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, שתחתיו נמצא חיל הרפואה, מסר: "אנו מודעים להשפעות המלחמה על הנפש והקשיים העולים מכך. הקמת המרכז, והמשאבים הרבים שמושקעים בו, מבטאת את המחויבות המקצועית והערכית המרחיבה של האגף וחיל הרפואה, לבריאות הנפש של משרתי צה"ל".