אב הלוחם שנפל בגבעת אסף: "את היופי שלהם מגלים אחרי מותם"

הרב אליהו מירב, שבנו, יוסי כהן, נפל בפיגוע בשומרון לפני כחצי שנה, סיפר בריאיון ל"חדשות" עם יעקב אילון כי "אנחנו שייכים למשפחה אחת גדולה ומרגישים חלק ממנה - משפחת השכול"

זמן צפייה: 04:55

הרב אליהו מירב, אביו החורג של יוסי כהן, שנהרג בדצמבר אשתקד סיפר בפיגוע הירי בגבעת אסף שבשומרון, סיפר בערב יום הזיכרון (שלישי) בריאיון לחדשות עם יעקב אילון כי "מחשבותיי מבולבלות למדי. זה תוגה וצער יחד עם איזושהי תחושת שייכות חדשה, של הצטרפות למשפחת השכול. זה לא דבר פשוט. אבל, כל חיבור מכיל בתוכו דברים מרגשים וחדשים שבאמת מזינים את רובדי הנפש. היום אנחנו שייכים למשפחה אחת מאוד גדולה ומרגישים חלק מהם. זה חיבור חזק וטוב".

"אני לבוש כמו חרדי, אני מדבר כמו ישראלי, ואני לומד לחשוב כמו יהודי" הוסיף מירב, "אנחנו עם אחד, אין מה לעשות. לצערנו הרגעים של השכול מחברים בינינו, אבל זה כנראה יהיה איזשהו כלי לפתיחות אחרת, שנוכל להתחבר גם במישורים אחרים ולא רק בשכול".

החייל יוסי כהן, שנפל בפיגוע בצומת אסף
החייל יוסי כהן, שנפל בפיגוע בצומת אסף | צילום: חדשות עשר

מירב, שבעצמו שירת בצה"ל וחזר בתשובה לאחר מלחמת יום הכיפורים סיפר כי "הקמנו ישיבה תיכונית חרדית שחלק גדול מבוגריה מתגייסים לצה"ל. הם חרדים לכל דבר עם פאות וזקנים. זה תהליכים טבעיים שקורים. אסור לשכוח שחזרנו אחרי אלפי שנות גלות, אנחנו עם מפוזר ומפורד, חזרנו לארץ ישראל - דבר שמעולם לא היה בהיסטוריה האנושית, תנו צ'אנס. אנחנו פה 70 שנים לעומת אלפי שנים שהינו בגלות, אנחנו חולים בהמון מחלות גלותיות".

"עם השנים יבנה בסוף עם שימצא את הדרכים לחיות ביחד", אמר מירב והוסיף כי הוא "אופטימי מאוד. עם ישראל הולך ונעשה יותר יפה. אני ממש לא מקבל את זה שאחרים אומרים שעם ישראל הולך ומדרדר. נבנית פה מדינה נהדרת, נבנית פה חברה בריאה עם תהליכים בריאים. עכשיו שלא תהיה שנאת חינם, זה הכל".

"יוסי התחבר עם כל אחד, על בסיס עצם היותו. בלי דעות קדומות, בלי אינטרסים. הוא היה נשמה טובה שאהב והתחבר עם כל אחד. את היופי שלהם מגלים לצערי אחרי שהם נהרגים אבל יש הרבה יפים כאלה".

הרב אליהו מירב, אביו של יוסי כהן שנפל בפיגוע בצומת אסף
הרב אליהו מירב, אביו של יוסי כהן שנפל בפיגוע בצומת אסף | צילום: חדשות עשר

כזכור, סמל יוסי כהן נהרג בדצמבר אשתקד בפיגוע הירי בגבעת אסף שבשומרון, לאחר שמחבל ירד מרכב ופתח בירי לעבר לוחמי צה"ל ואזרחים שהיו במקום. הוא שירת בגדוד החרדי נצח יהודה. בפיגוע נהרג לוחם נוסף, סמל ראשון יובל מור יוסף, בן 20 מאשקלון.

ימים ספורים לאחר מותו של כהן, מירב סיפר בריאיון על כך שבנו בחר לשרת בצה"ל למרות היותו בן למשפחה חרדית: "הוא היה ילד יקר ואוהב, היינו גאים בו והוא בנו, שלחנו אותו מתוך תחושה עמוקה של שליחות משום שאנחנו מאמינים שאנחנו מוכרחים כולם יחד לעזור ולתת, על זה גדלנו. אלה ערכים נצחיים של אהבת אדם והבריות, שום פוליטיקה לא תזיז את זה. חבל שהשכול מחבר בינינו. אולי נזכה פעם שאהבה תחבר בינינו?".

עוד הוסיף מירב כי "אני מבין שכל אחד צריך לחיות באמונתו ועל פי ערכיו, אבל הכבוד ההדדי מוכרח להישמר, מוכרחים לשים סוף לשנאה הזאת, אי אפשר כך לחיות. אי אפשר לבנות בית ומדינה בצורה הזאת. מעבר לכל הוויכוחים, למה להיפגש בשכול ולומר אנחנו אחים, בואו ניפגש בשמחות".

לסיכום אמר בדמעות: "יוסי היה בחור ישראלי, חרדי, לב זהב, לתפארת עם ישראל ממש. יוסי רצה להיות רופא שיניים אחרי הצבא, ועכשיו הוא שומר עלינו מלמעלה".