האם שדאגה לנפגעים ואיבדה את בנה: "ידעתי שאהיה חלק ממגש הכסף"

ורדה פומרנץ, לשעבר ראש מחלקת נפגעים בצה"ל, סיפרה על הרגע שבו התבשרה על מות בנה במבצע "צוק איתן": "הרגשתי שהשמיים נופלים עליי". מרים פרץ: "ככל שהזמן עובר הצער לובש צורות אחרות"

זמן צפייה: 05:04

יום הזיכרון: ורדה פומרנץ הייתה ראש מחלקת הנפגעים בצה"ל ובמסגרת תפקידה נאלצה לעמוד בפני משפחות שכולות שאיבדו את היקר להן מכל. למרות שנחשפה לכאב פעמים רבות שום דבר לא הכין אותה לרגע שבו התבשרה כי בנה דניאל נפל במהלך מבצע "צוק איתן".

פומרנץ סיפרה היום (רביעי) בתוכנית "העולם הבוקר" כי הרגישה ש"השמיים נופלים עליי". לדבריה, "הרגשתי שזה יגיע אליי בסופו של דבר, עסקתי בטיפול בנפגעים במשך 13 שנים - וידעתי שיום אחד אהיה חלק ממגש הכסף שעליו ניתנה מדינת היהודים". פומרנץ הוסיפה כי בנה כתב לה מכתב פרידה לפני מותו ואף הספיק לשוחח איתה בטלפון בטרם יצא לפעולה שבה הסתיימו חייו.

לכתבות נוספות בנושא:

"נכונות ההקרבה"ערובה לגורלנו": טקס פתיחת יום הזיכרון

ליברמן בטקס זיכרון: ";יש לעבור למדיניות של הכרעה בעזה";

הפגנה מחוץ לטקס הזיכרון הישראלי-פלסטיני בתל אביב

כלת פרס ישראל, מרים פרץ, התארחה גם היא בתוכנית הבוקר וסיפרה על התחושות המעורבות שלה ביום הזיכרון, לאחר שאיבדה את שני בניה אוריאל ואלירז. לדבריה, "אי אפשר לתאר את ההרגשה ביום הזה. ככל שהזמן עובר הצער לובש צורות אחרות של כאב והבכי הופך לדממה ארוכה".

הזיכרון מלווה את פרץ בכל השנה והיא משווה את הכאב לפצע שאינו מגליד, ואף מתארת אותו כמו הים: "יש מערבולות ויש סערות, אף פעם לא ניתן לדעת מאיפה זה יגיע".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190508-1439' autoplay='0' credit='' desc='מרים פרץ מספרת על התמודדות עם השכול' kid='1_cz5udtx3' duration='58'']

בנה של מרים, אליסף פרץ, סיפר בתוכנית על פרויקט הזיכרון "אחים מספרים" שהקים כדי להנציח את אחיו. הפרויקט מספר את סיפורי הנופלים, שלעתים נותרים עלומים, ואת סיפורם של האחים השכולים שמתמודדים עם השכול: "אני בטוח שהנופלים מסתכלים עלינו מלמעלה וגאים בנו"

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190508-1442 ' autoplay='0' credit='' desc='אליסף מספר על פרויקט "אחים מספרים"' kid='1_9gg2iee8' duration='60'']