חוסל מפקד בכיר בג'יהאד האיסלאמי: "מי שפוגע בנו - דמו בראשו"

אחמד אבו-דקה, סגן ראש המערך הרקטי, חוסל. טווח הירי מתרחב: אזעקות ברחובות, רמלה, באר יעקב ויישובים נוספים בשפלה. אלוף פיקוד דרום: "למצות את פוטנציאל המבצע ולחסל את בכירי הג'יהאד"

זמן צפייה: 02:29

בצל הדיווחים על המגעים להפסקת אש - התחדש הירי לעבר ישראל וגם הסיכולים הממוקדים: צה"ל ושב"כ התנקשו היום (חמישי) באחמד אבו-דקה, סגנו של ראש המערך הרקטי של הג'יהאד האיסאלמי באזור רפיח. אבו-דקה היה סגנו של עלי ע'אלי, שחוסל לפנות בוקר בתקיפת צה"ל ושב"כ בחאן יונס. זמן קצר לאחר מכן - החל מטח כבד לעבר ישראל: אזעקות נשמעו באשקלון, בעוטף עזה וביישובי חבל לכיש, וכן בבאר יעקב, רמלה ורחובות. רקטה פגעה בחצר בית בחוף אשקלון, אין נפגעים.

שר הביטחון יואב גלנט אמר כי בישראל נערכים להתרחבות של מעגל הירי. גורם מדיני אמר: "המטרה היא שהג'יהאד יתחנן להפסקת אש. נחליט איך לפעול לפי עוצמת התגובה שלו". מפקד פיקוד דרום, אלוף אליעזר טולדנו, אמר: "יש למצות את פוטנציאל המבצע. מבחינת זה לחסל את בכירי הג'יהאד האיסלאמי". ראש הממשלה בנימין אמר אחרי החיסול: "כל מי שבא לפגוע בנו - דמו בראשו ודמו בראשו גם של סגנו; אנחנו בעיצומה של המערכה".

[brightcove_iframe video_id='news-2311051649' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תיעוד החיסול של אחמד אבו-דקה' poster='' kid='1_km10sdbx' duration='']

אחמד אבו-דקה
אחמד אבו-דקה

אלוף טולדנו אמר עוד כי צה"ל ממשיך בסיכולים הממוקדים "שפוגעים באנשים בכירים בעלי תפקיד גבוה. התחלנו בפיקוד באותה מכת פתיחה ראשונה וממנה המשכנו לתקיפה שנייה בלילה האחרון - והרגנו את מפקד מערך הירי תלול המסלול. אם אני מסתכל על הפגיעות - אני חושבת שהן נכונות".

חמשת בכירי הג'יהאד האיסלאמי שחוסלו
חמשת בכירי הג'יהאד האיסלאמי שחוסלו

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים הערכת מצב ביטחונית בלשכתו בירושלים עם ראש המל"ל צחי הנגבי, ראש הסגל צחי ברוורמן והמזכיר הצבאי אבי גיל. מקורות ערביים מסרו היום לרשת הטלוויזיה אל-ערביה כי ישראל הודיעה למצרים שהיא מסכימה להפסקת אש באופן מיידי, וכן הודיעה על הפסקת החיסולים - אלא במקרה של איום.

אבי גיל, ברוורמן, הנגבי, רה''מ נתניהו בהערכת מצב בלשכתו בירושלים
רה''מ נתניהו בהערכת מצב בלשכתו בירושלים

פגיעת רקטות בעזה
פגיעת רקטות בעזה | צילום: רויטרס

מקורות ערביים מסרו היום לרשת הטלוויזיה אל-ערביה כי ישראל הודיעה למצרים שהיא מסכימה להפסקת אש באופן מיידי, וכן הודיעה על הפסקת החיסולים - אלא במקרה של איום. הפסקת האש עדיין לא נראית באופק, שכן לאנשי הג'יהאד האיסלאמי הנמצאים בדיונים בקהיר עדיין יש דרישות נוספות.

גורם ביטחוני בכיר הכחיש את הדיווח וטען כי ישראל לא התחייבה להפסקת החיסולים הממוקדים של גורמי הטרור. גורם מדיני אמר היום כי ישראל לא הסכימה למסור את גופתו של העציר המנהלי ח'דר עדנאן כחלק מהפסקת אש.

הנזק מתקיפת צה''ל בעזה
הנזק מתקיפת צה''ל בעזה | צילום: רויטרס

המשלחת של הג'יהאד האיסלאמי בראשות מוחמד אל הינדי הגיעה הבוקר לקהיר, בירת מצרים, כדי לדון בהפסקת האש בעזה. מיד עם הגעתה החלו הדיונים עם נציגי המודיעין המצרי, ולפי מקורות פלסטיניים הדרישות של ארגון הטרור אינן מקובלות על ישראל, והמתווכים המצרים מנסים למצוא נוסחה שתהיה מקובלת על שני הצדדים.

בהכנת הידיעה השתתפו אלון בן דוד, אור הלר, אלמוג בוקר, דור כהן, חזי סימנטוב, מוריה אסרף וולברג ולירן הרוני