גלנט: לכלול במטרות המלחמה את חזרת תושבי הצפון; רה"מ: "מובן מאליו"

בדיון אסטרטגי שקיים עם הרמטכ"ל, קרא שר הביטחון להרחיב את מטרות המלחמה - ולכלול גם את השבת תושבי הצפון לבתיהם: "אביא את ההצעה לקבינט". נתניהו: "הצהרתי על כך רבות בחודשים האחרונים"

זמן צפייה: 04:41

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערב (חמישי) דיון אסטרטגי יחד עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ובכירי מערכת הביטחון, וקרא להרחיב את מטרות המלחמה - ולכלול בהן גם את השבתם של תושבי הצפון לבתיהם. "המשימה שלנו בחזית הצפונית היא ברורה - להשיב בביטחון את התושבים הביתה".

"המהלך הזה לא יפחית את המחויבות המוחלטת שלנו לחיסול החמאס ולהשבת החטופים", הוסיף שר הביטחון, "אחרי שנגבש את ההצעה, נביא אותה בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו ובפני הקבינט".

בלשכת ראש הממשלה הגיבו לדברי גלנט: "זה מובן מאליו. ראש הממשלה נתניהו כבר הצהיר על כך פעמים רבות בחודשים האחרונים". יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ עקץ: "טוב מאוחר מלעולם לא. ‏הגיע זמן צפון".

בני גנץ ובנימין נתניהו
בני גנץ ובנימין נתניהו | צילום: יונתן זינדל, אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

בפתח הדיון אמר גלנט: "ב-11 החודשים האחרונים הותקפנו מ-7 גזרות שונות, ופעלנו כנגדן - בעזה הוכרעו רוב החטיבות והגדודים של החמאס, חוסל ראש הזרוע הצבאית מוחמד דף ושורה ארוכה של מחבלים. ההישג הצבאי שצה"ל השיג ברצועת עזה מאפשר את חזרת רוב התושבים לבתיהם בעוטף עזה, איפשר את התנאים להחזרתם של חלק גדול מהחטופים, ויוצר את התנאים על מנת להחזיר חלק גדול מהחטופים הנוספים".

"בעת הזאת אנחנו גם נמצאים במלחמה כנגד כוחות נוספים, אנחנו לוחמים כנגד איראן, כנגד חיזבאללה וכנגד החות'ים", הוסיף שר הביטחון. "לפני חודש צה"ל חיסל את רמטכ"ל חיזבאללה, ובתחילת השבוע צה"ל הסיר איום של מתקפה כבדה של ארגון הטרור כנגד תושבי הצפון והמרכז".

שר הביטחון יואב גלנט בפיקוד הצפון
שר הביטחון יואב גלנט בפיקוד הצפון | צילום: שחר יורמן

באחת מישיבות קבינט המלחמה בתחילת יוני, בה דנו בסוגיית עסקת החטופים וגם בנושא ההסלמה בצפון, גורמים בקבינט טענו כי ישראל צריכה להעביר את המשקל הצבאי שלה מהדרום לצפון. בכיר בקבינט אמר לחדשות 13 כי "ראש הממשלה צריך לקבל החלטות קשות", ובכיר אחר הוסיף מנגד כי "לפעולה רחבה בצפון יהיו השלכות דרמטיות על היכולות של ישראל בעזה ועל היקף הפעילות ברצועה".

שריפות בקריית שמונה בעקבות שיגורי טילים של חיזבאללה
שריפות בקריית שמונה בעקבות שיגורי טילים של חיזבאללה | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

ברקע הודעת שר הביטחון יואב גלנט,הקבינט המדיני-ביטחוני כונס הערב. על הפרק: השיחות בקטר והמגעים האפשריים לעסקה. במהדורה המרכזית דווח כי השיחות בדוחא מתמקדות בזהות הרוצחים שישוחררו מהכלא הישראלי - וכן ובשמות החטופים שישוחררו מהשבי בעזה. עם זאת, הסוגיות שעדיין במחלוקת הן ציר פילדלפי ומעבר נצרים - שלגביהן לא חלה התקדמות.