התרעות חירום וגל שקט ברדיו: המלצות פיקוד העורף ליום כיפור

לקראת יום הכיפורים, הפיץ פיקוד העורף המלצות לקבלת מידע, התרעות והנחיות מצילות חיים בזמן אמת. ניתן יהיה להתעדכן בהנחיות פיקוד העורף בגל שקט בתחנות הרדיו, יישומון פיקוד העורף בטלפונים הניידים או דרך פורטל החירום הלאומי. במקביל, צומצמו ההגבלות באזורים רבים בצפון

זמן צפייה: 03:53

לקראת יום הכיפורים הפיץ היום (חמישי) פיקוד העורף המלצות להתנהגות בטוחה ודרכי קבלת מידע, קבלת התרעות והנחיות מצילות חיים בזמן אמת במהלך הצום. ניתן יהיה להתעדכן בהנחיות פיקוד העורף בעזרת גל שקט בתחנות הרדיו, יישומון פיקוד העורף בטלפונים הניידים או דרך פורטל החירום הלאומי. בנוסף, פיקוד העורף צמצם הערב את ההגבלות באזורים רבים בצפון.

מפיקוד העורף נמסר כי "הנגישות לאחד מהאמצעים הבאים חשובה על מנת לקבל התרעות ועדכונים במקרה חירום: גל שקט בתחנות הרדיו, התרעה במחשב הפרטי באמצעות פורטל החירום הלאומי או יישומון פיקוד העורף בטלפונים הניידים. האמצעים הנ"ל ימשיכו לספק במהלך ימי החג התרעות, הנחיות ומידע מציל חיים בזמן אמת".

הנחיות פיקוד העורף לכיפור
הנחיות פיקוד העורף לכיפור - הגל השקט בשבת | צילום: דובר צה"ל
הנחיות פיקוד העורף לכיפור
הנחיות פיקוד העורף לכיפור - הגל השקט בשבת | צילום: דובר צה"ל

בתוך כך, עודכנו הערב הנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף בחלק מהאזורים בצפון הארץ. במסגרת השינויים, במרכז הגליל יתאפשר קיום פעילויות חינוכיות במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות. כמו כן, בגליל העליון ניתן יהיה לקיים פעילות חינוכית בתוך מרחב מוגן תקני. עם זאת, שאר ההנחיות באזור זה נותרו ללא שינוי.

כמו כן, הוחלט כי ביישובים הנמצאים במדרג פעילות חלקית, באזורי הנחייה גולן דרום, מרכז הגליל, גליל תחתון, המפרץ, העמקים, הכרמל ו-וואדי ערה ניתן יהיה לקיים התקהלויות ושירותים של עד 100 אנשים בשטח פתוח, במקום 60 אנשים עד כה, ועד 350 אנשים במבנה, במקום 300 עד כה. עוד נמסר כי שאר אזורי הארץ נותרו ללא שינוי בהנחיות שניתנו עד כה.

הנחיות פיקוד העורף המעודכנות
הנחיות פיקוד העורף המעודכנות | צילום: דובר צה"ל

במהלך מתקפת הטילים האיראנית נשלחה הודעת חירום מטעם פיקוד העורף לטלפונים הניידים. בפיקוד העורף אמרו כי התרעה מאותו סוג תישלח אם יהיה צורך - על מנת לאפשר הגעה למרחב המוגן הטוב ביותר בקרבתו בזמן הקצר ביותר. אם תתקבל הודעה לטלפונים, פיקוד העורף מבהיר כי אין לצאת מהמרחב המוגן עד להודעה חדשה (גם לא בחלוף 10 דקות). ההודעה הזו תועבר במערכת מסר אישי,  שתאפשר להעביר הודעה ללא צורך בביצוע כל פעולה מצד האזרח ובאפליקציה של פיקוד העורף.

מפיקוד העורף נמסר עוד כי "יש להמשיך ולעקוב אחר ההנחיות המפורסמות על ידי פיקוד העורף באמצעי ההפצה הרשמיים. ההנחיות המלאות מעודכנות בפורטל החירום הלאומי וביישומון פיקוד העורף".