"9 שנים חלמתי על זה, סוגרים חשבון": פקודת מג"ד 13 שנפל

אחרי שסגן-אלוף תומר גרינברג נפל בעזה, פרסם צה"ל את ההקלטות האחרונות של רשת הקשר. בפקודת הקרב ללוחמים הוא אמר: "יוצאים להתקפה על שג'אעיה. כמה שנים חלמתי להגיד את המשפט הזה". בשיחה עם מח"ט גולני בהיתקלות - אמר גרינברג: "מה שצריך - נעשה"

זמן צפייה: 00:39

"אני עם כל הגדוד שלי. מה שצריך - נעשה. מחכים למשימות". ביום שאחרי נפילתו של מג"ד 13 בגולני, סגן-אלוף תומר גרינברג, בקרב בשג'אעיה, הבוקר (חמישי) פורסמו הקלטות רשת הקשר והשיחה בינו לבין המח"ט, אלוף-משנה יאיר פלאי, בעת ההיתקלות שבה קפץ סא"ל גרינברג לחלץ תחת אש את הלוחמים שנפגעו.

במסגרת ההתקפה על הקסבה של שג'אעיה, נתקלו לוחמי צוות הקרב הגדודי מגדוד 53 במחבלים שירו לעבר הכוח מתוך מבנה שבתוכו מנהרה.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2314121146' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='השיחה בין סא"ל גרינברג ז"ל למח"ט גולני' poster='' kid='1_4cjua2pe' duration='33']

כמו כן, פורסמה פקודת הקרב ללוחמים של סא"ל גרינברג: "יוצאים להתקפה על שג'אעיה. זאת הפעם החשובה ביותר. יוצאים לסגור חשבון אחרי תשע שנים. כמה שנים חלמתי להגיד את המשפט הזה".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2314121128' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='אביו של סא"ל תומר גרינברג, מג"ד 13 בגולני שנפל בעזה: "הבוקר הודענו לבתו בת ה-3 שאבא לא יחזור"' poster='' kid='1_6klpaihz' duration='907']

מוקדם יותר אמר אייזיק גרינברג, אביו של סא"ל תומר גרינברג, בריאיון לחדשות 13, כי הפעם האחרונה שבה ראה את בנו הייתה יומיים לפני מתקפת חמאס, ב-5 באוקטובר. הוא אמר בכאב: "הבוקר הודענו לבתו ארבל בת ה-3 שאבא לא יחזור".

סא״ל תומר גרינברג, מפקד גדוד 13 של גולני
סא״ל תומר גרינברג, מפקד גדוד 13 של גולני | צילום: חדשות 13

סא"ל גרינברג הובא אתמול למנוחות בהר הרצל בירושלים. אלמנתו ספדה לו בדמעות: "התקשתי למצוא מילים, יש כל כך הרבה מה להגיד ולספר. אני מאמינה בכל ליבי שנולדת ובאת לעולם בשביל התקופה הזו, המלחמה הארורה הזו - שתסתיים כמה שיותר מהר. היכולת שלך לשמור על קור רוח, ולפקד על אחרים ולהיות מודל לחיקוי והשראה ודמות מעוררת השראה ומוטיבציה, מעניקה אמון וכוחות באינספור אנשים ונשים".

"נולדת לפני 35 להוביל אותנו ואת חייליך לניצחון, להשבת תחושת הביטחון והבאת החטופים הביתה", הוסיפה, "אין מי שעושה את זה טוב ממך. אתה אלוף ומעורר השראה. ואני אשתך היקרה מתמלאת גאווה להיות זו שלוחמת לצידך. אוהבת ומתגעגעת כל כך, כמו פרח שצמא למים".