צה"ל פתח בפעולה קרקעית "ממוקדת ומתוחמת" בדרום לבנון

צה"ל הודיע כי החל בפעולה קרקעית ממוקדת נגד תשתיות חיזבאללה במרחב הסמוך לגבול עם ישראל בדרום לבנון. הפעולה מתבצעת בהתאם להחלטת הדרג המדיני, ומופנת כלפי מספר כפרים סמוכים לגבול, מהם נשקף איום ליישובי הצפון

זמן צפייה: 02:34

שלב חדש במערכה: לאחר הדיווחים הרבים ביומיים האחרונים על כך שישראל נמצאת בהכנות אחרונות לקראת תמרון קרקעי, דובר צה"ל הודיע הלילה (שלישי) כי הכוחות החלו בפעולה קרקעית ממוקדת ומתוחמת נגד יעדי טרור של חיזבאללה במרחב הסמוך לגבול בדרום לבנון.

נכתב כי בהתאם להחלטת הדרג המדיני, צה"ל החל בשעות הערב בפעולה קרקעית ממוקדת במספר כפרים סמוכים לגבול, מהם נשקף איום מיידי וממשי ליישובים ישראלים בגבול הצפון. "צה"ל פועל על פי תוכנית סדורה שתוכננה במטה הכללי ובפיקוד הצפון, ואליה הכוחות התאמנו ונערכו בחודשים האחרונים", נכתב.

טנק של צה"ל בגבול לבנון
טנק של צה"ל בגבול לבנון | צילום: רויטרס

בנוסף לכוחות הקרקעיים, חיל האוויר ממשיך לתקוף בכל העת, יחד עם כוחות תותחנים, שתוקפים מטרות צבאיות באזור. הודגש כי שלבי המערכה אושרו ומתבצעים בהתאם להחלטת הדרג המדיני. "צה"ל ממשיך להילחם ולפעול להשגת מטרות המלחמה, ועושה כל מה שנדרש על מנת להגן על אזרחי מדינת ישראל ולהשיב את תושבי הצפון לבתיהם בביטחון".

כחלק מהכוחות, גם אוגדה 98 לוקחת חלק בתמרון, וזאת לאחר שברוב שלבי המלחמה פעלה ברצועת עזה. בדברים שאמר ללוחמים לפני הכניסה אמש בשעות הערב, מפקד האוגדה אישר כי הכוחות כבר ביצעו מספר פעולות חוצות גדר: "התחלנו במבצעים בחתימה נמוכה, והיום אנחנו נכנסים לתמרון יותר משמעותי כדי להחזיר את תושבי הצפון. זה עניין מהותי, מאז 2006 לא תמרנו בלבנון".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2410010806' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='' poster='' kid='1_p6tpk0fy' duration='22']

תקיפות בלבנון
תקיפות בלבנון | צילום: רויטרס

אמש בתקשורת הזרה דווח כי צבא לבנון נסוג כחמישה קילומטרים מהגבול עם ישראל, וגורם צבאי לבנוני מסר: "קיימנו פריסה מחדש בדרום המדינה בעקבות איומי הפלישה של ישראל". במקביל, דווח כי צה"ל פתח בירי ארטילרי לעבר כפרים שיעים בדרום לבנון, וגורמים המעורים בפרטים מסרו לרשת סקיי ניוז בערבית כי תושבי העיירות צמודות הגדר נקראו להתפנות מבתיהם.

בתוך כך, צה"ל הכריז על מטולה, משגב עם וכפר גלעדי כשטח צבאי סגור - ובאזור הוצבו חסימות ופונו המעט אזרחים שעדיין חיים באזור. ההכרזה הגיעה לאחר ששר הביטחון, יואב גלנט, רמז אתמול בשעות הבוקר על תמרון מתקרב: "החיסול של נסראללה זה שלב חשוב מאוד, אבל זה לא הכל. אנחנו נפעיל את כל היכולות שיש לנו, ואם מישהו לא הבין בצד השני למה הכוונה - אז מדובר בכל היכולות. ואתם חלק מהמאמץ הזה. אנחנו סומכים עליכם שתהיו מסוגלים לבצע כל דבר".

הכנות בגבול הצפון לקראת כניסה קרקעית
הכנות בגבול הצפון לקראת כניסה קרקעית | צילום: רויטרס

בעוד העיניים נשואות לדרום לבנון, דובר צה"ל בערבית, אל"ם אביחי אדרעי, פרסם הודעה חריגה לתושבי בניינים ברובע הדאחייה בביירות - בהם הם נקראים להתפנות מבתיהם. "לכל מי שנמצא בבניינים המסומנים באדום במפות המצורפות והמבנים הסמוכים להם, בשכונות אל-לילכי, חארת חריכ וברג׳ אל-בראג׳נה - אתם נמצאים בסמוך למתקני חיזבאללה וצה״ל יפעל נגדם בעוצמה. למען שלומכם ושלום בני משפחתכם, עליכם לפנות את המבנים הללו באופן מיידי ולהתרחק מהם למרחק של לפחות 500 מטר", נמסר בהודעה.