דיווח: לחמאס הייתה מפת בסיס "שהושגה בסיוע מרגל"

ב"גרדיאן" הבריטי צוטט "מקור מודיעיני ישראלי" שלפיו בין המסמכים שצה"ל איתר על המחבלים בלחימה אחרי 7 באוקטובר, התגלתה גם מפה מפורטת של בסיס צבאי - שאותה היה ניתן להשיג "רק באמצעות מידע פנימי"

פלסטינים פורצים את גדר הרצועה
מחבלי חמאס פורצים את גדר הרצועה בשבת השחורה | צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90

מאז השבת השחורה, הולכות ומצטברות העדויות לכך שמתקפת הטרור הרצחנית של חמאס תוכננה בקפידה במשך תקופה ארוכה. אתמול (שני) דווח בעיתון הבריטי "גרדיאן" כי בין המסמכים שהחזיקו המחבלים ואותרו בידי צה"ל מאז 7 באוקטובר - התגלתה גם מפה מפורטת של בסיס צה"ל, שככל הנראה הגיעה לחמאס, לפי הדיווח שנמסר לעיתון מפי "מקור מודיעיני ישראלי" - באמצעות "מידע פנימי" שהעביר להם מרגל. לפי "גרדיאן", אותה מפה הייתה "מפורטת יותר מהדרוש בצה"ל".

עוד נכתב ב"גרדיאן" כי מחשבים ניידים ומחברות ששייכים למחבלים ואותרו בידי צה"ל מצביעים על כוונת חמאס להתמקד באתרים צבאיים במתקפה, ועל שאיפתם לחדור עשרות קילומטרים לתוך מדינת ישראל. בנוסף, לפי הדיווח, המחבלים נשאו מדריכים ללקיחת בני ערובה ושיחוני עברית-ערבית, שאחד מהם כלל את השורה "להרים ידיים ולפשק רגליים".

הנשיא הרצוג חשף: הוראות לייצור ושימוש בציאניד נגד אזרחים נמצאו על המחבלים
הנשיא הרצוג חשף: הוראות לייצור ושימוש בציאניד נגד אזרחים נמצאו על המחבלים | צילום: Sky news

נשיא המדינה יצחק הרצוג חשף בראיון לרשת CNN כשבוע לאחר השבת השחורה את מסמך "תוכנית חטיפת השבויים" של חמאס, ואמר כי "מכות חשמל והוצאה להורג בשידור חי - הן רק חלק ממנה". בחוברת, שנמצאה על גופתו של מחבל חמאס שחוסל בשטח ישראל, מפורטים שלבי החטיפה ואופן ביצועם. עוד חשף הרצוג בראיון לרשת "סקיי" בחודש אוקטובר כי על גופות המחבלים אותו גם הוראות לייצור ושימוש בציאניד נגד אוכלוסייה אזרחית.