הצצה לטייסת המל"טים שאחראית על ציד הרקטות בעזה

לטייסת 200 שבפלמחים כלי טיס המבצעים משימות כמו ריגול, צילום, ועל פי פרסומים זרים גם חיסולים ותקיפות מעבר לגבולות המדינה. "האויב מצמצם את זמני החשיפה - אנחנו נדרשים לתת לכך מענה"

זמן צפייה: 03:04

בבסיס חיל האוויר שבפלמחים נמצאת טייסת שנחשבת לאחד מסוסי העבודה בחיל: טייסת 200 - טייסת המל"טים הראשונה. "אנחנו נלחמים בשגרה יום-יום במגוון זירות על כל קשת המשימות: מאיסוף ועד הגנה על הגבולות", סיפר מפקד הטייסת, סא"ל מ'.

מל"ט "השובל" נותן לצה"ל עיניים בשמיים, בטווח של עד אלף קילומטרים. על פי פרסומים זרים, המל"טים לא רק מבצעים משימות ריגול וצילום - רבים מהחיסולים והתקיפות של חיל האוויר בעזה ובמקומות רחוקים יותר, מתבצעים בידי מל"טים חמושים בטילים. "היקף המשימות של המערך הזה רק הולך ועולה" הצהיר סא"ל י'.

מל''ט | צילום: חדשות 13

בחיל האוויר מודעים היטב לתסכול בישראל מהסבבים בעזה, ובעיקר מהקושי ההולך וגובר לפגוע במערך הרקטות של חמאס וחזבאללה. סא"ל י' הסביר כי "חלק מתהליכי הלמידה שעושה האויב זה צמצום זמני החשיפה. אנחנו נדרשים לתת מענה לחמקמקות הזאת".

כמה ממפעילי המל"טים הגיעו לעיסוקם בעקבות סיפורים אישיים. סא"ל י' מגיע ממושב דקל בעוטף עזה, ובית הוריו נהרס לגמרי מפגיעת רקטה. "ההורים שלי ישנו בצהריים, שמעו את האזעקות ורצו לחדר המוגן", סיפר. "אבא שלי שמע טלטלה מטורפת, יצא לחדר השינה, וראה 200 קילוגרמים של בלוקים ובטון על המיטה. הידיעה שאתה מגן על הבית שלך ועל החברים שלך היא משהו שמלווה אותי עד היום".