ברקע החשש מחגיגות בערערה: המחבל מאהר יונס שוחרר מהכלא

המחבל מאהר יונס, שרצח יחד עם המחבל כרים יונס, שהוא גם בן דודו, את החייל אבי ברומברג בשנת 1980 עת שעשה את דרכו מבסיסו ברמת הגולן אל עבר ביתו בזיכרון יעקב, שוחרר מהכלא, לאחר מאסר של 40 שנים. לאחר שחרורו אמר: "צריך להיאבק בשכל. אנחנו עם גיבור, אנחנו לא נכנעים"

זמן צפייה: 02:29

המחבל מאהר יונס, שרצח יחד עם המחבל כרים יונס, שהוא גם בן דודו, את החייל אבי ברומברג בשנת 1980 עת שעשה את דרכו מבסיסו ברמת הגולן לעבר ביתו בזיכרון יעקב, שוחרר לפנות בוקר (חמישי) מהכלא, לאחר מאסר של 40 שנים. זאת, שבועיים בלבד לאחר שבן דודו כרים - שוחרר גם הוא מהכלא. טרם הגיע מאהר לכפר עארה, בן דודו כרים יונס אמר לחדשות 13: "הוא החצי השני שלי, אני מחכה לו כבר 40 שנה. לא ראיתי אותו 3 שנים וחצי".

לאחר שחרורו, מאהר יונס קרא לאיחוד של כל "הפלגים הפלסטינים" למען האסירים הביטחוניים, שכן לדבריו, הם "סובלים מאוד". "יחד אולי נצליח", הוסיף. לדבריו של יונס, "אנו נמצאים בתקופה פוליטית קשה וצריך להיאבק בשכל. אנחנו עם גיבור, אנחנו לא נכנעים. המדינה ביקשה לא לעשות חגיגות. מודה לכל מי שהגיע וגם למי ששלח ברכות ולא הגיע. ד"ש לכל בני המשפחות של האסירים. מקווה שישתחררו בקרוב".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2301190820' autoplay='0' credit='' desc='עשרות בני אדם התאספו בערערה לקראת שחרורו של מאהר יונס ' poster='' kid='1_26zxgbbf' duration='']

מלשכת השר לביטחון לאומי נמסר הבוקר: "השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הנחה את המשטרה לפעול בנחישות ובאופן נחרץ נגד תופעות של טרור ותמיכה בטרור שראינו בשבוע שעבר בכפר ערה. בעקבות דיון משפטי שנערך בלשכת השר הסכימו כל המשתתפים כי הנפת דגלי טרור, קריאות שהמחבל גיבור, ומיצגי רוצחים הם צעדים לא חוקיים והמשטרה הונחתה למנוע אותן וככל שיפרצו לפזר אותן באופן מיידי".

יצוין כי החל מהבוקר ולאורך סוף השבוע, המשטרה צפויה לפרוס בגזרת וואדי ערה מאות שוטרים "במטרה לשמור על הסדר הציבורי ולמנוע כל מעשה של אהדה והזדהות עם טרור". לפי הודעת המשטרה, "הכוחות יפעלו למניעת כל אירוע או התכנסות בעלת מאפיינים של הזדהות, אהדה, עידוד והסתה לטרור. המשטרה לא תאפשר להפוך את סיום ריצוי עונשו של מחבל לאירוע הפרת סדר".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1801232112' autoplay='0' credit='' desc='לאחר החגיגות בערערה: המשטרה נערכת לשיחרורו של מחבל נוסף | כתבתו של עלי מוגרבי' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1673203499/uploads/2023/903386856.jpg' kid='1_ersa88qx' duration='']

כאמור, לפני שבועיים, המחבל כרים יונס, שוחרר מהכלא לאחר מאסר של 40 שנים. במועצה האזורית ערערה קיבלו את יונס בחגיגות, בניגוד לרצון השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שניסה למנוע אותן. ההוראה לשחרר את יונס ב-04:00 לפנות בוקר הגיעה מהשר בן גביר על מנת למנוע חגיגות על שחרורו במועצה המקומית ערערה שבוואדי ערה.

כמה ימים לאחר מכן, מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב (קובי) שבתאי שוחח עם אבי ברומברג, אחיינו של החייל אבי ברומברג ז"ל, לו אמר כי משטרת ישראל "תעשה כל שהיא יכולה בכדי למנוע חגיגות במתחם המשפחה", בעת שחרורו של מאהר יונס.