פיצוץ המטען - והחילוץ: תיעוד ממצלמות הקסדה של המסתערבים בג'נין

המשטרה התירה לפרסום את התיעוד ממצלמות הקסדה של מסתערבי מג"ב איו"ש בפעולת חילוץ הפצועים תחת אש, בו ניתן גם לשמוע את הדיווח הראשוני בקשר של מפקד הכוח שנפצע

זמן צפייה: 01:29

המשטרה התירה הבוקר (שישי) לפרסום את התיעוד ממצלמות הקסדה של מסתערבי מג"ב איו"ש בפעולת חילוץ פצועים תחת אש כבדה מוקדם יותר השבוע, אחרי פיצוץ המטען בג'נין, ממנו נפצעו שבעה לוחמים, בהם חמישה לוחמי מג"ב ושני לוחמי צה"ל.

בתיעוד ניתן לראות ולשמוע את רגע פיצוץ המטען מתוך הרכב הממוגן, ואת הדיווח הראשוני בקשר של פקד מ', מפקד הכוח שנפצע והמשיך לדווח על שאירע בקור רוח ומקצועיות. ממצלמות הקסדה של קמב"צ היחידה פקד ר' ופראמדיק היחידה רס"ר ד' נראים השניים מזנקים אל תוך רכב ממוגן ונוסעים תחת אש לחלץ את הפצועים.

האירוע התחיל כשלוחמי יחידת המסתערבים של איו"ש נכנסו לג'נין לאור ידיעה של השב"כ על שני מבוקשים שתכננו להוציא פיגוע, ולאחר ביצוע המעצר מחבלים מפוצצים מטען גדול על ג'יפ ממוגן. בצעד חריג, צה"ל אף הפעיל מסוקי קרב מסוג אפאצ'י בשמי ג'נין על מנת לאפשר פינוי פצועים מהמקום.

פעילות כוחות צה''ל בג'נין
פעילות כוחות צה''ל בג'נין | צילום: רויטרס

מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, מסר אחרי האירוע: "אני מאחל החלמה מהירה ללוחמי מג"ב איו״ש וללוחמי צה״ל שנפצעו בחילופי אש כבדים שהתנהלו במקום. כוחותינו הוכיחו שוב את אומץ ליבם ונחישותם בלחימה בטרור. אני מביע את הערכתי הרבה לכוחות הביטחון ומחזק את ידי הלוחמים. נמשיך בפעילות המשותפת יחד עם כלל גופי הביטחון ונגיע לחצר ביתו של כל מחבל שינסה לפגוע בביטחוננו".